نمی‌توان با یک چاقو به میدان جنگ با اسلحه رفت
اقتصاد

نمی‌توان با یک چاقو به میدان جنگ با اسلحه رفت

وقتی سال پیش فرانک سلوتمن، مدیرعامل شرکت اسنوفلیک را که تازه یک ماه از استخدامش در این شرکت می‌گذشت در کنفرانس اسنوفلیک (Snowflake) دیدم به من گفت: «وقتی برای اولین بار با اسنوفلیک مواجه شدم، نمی‌توانستم باور کنم که این شرکت به چه چیز بزرگی تبدیل خواهد شد.»

این گفته کسی است که خودش پیش از آنکه وارد شرکت اسنوفلیک شود، مدیرعامل دو شرکت بزرگ تکنولوژی دیگر نیز بوده است. او شرکت دیتا دومین (Data Domain) را در به مناقصه عمومی برد و پس از چندی آنرا به قیمت۲/۴ میلیارد دلار به EMC فروخت. پس از آن او اداره شرکت سرویس‌ناو (ServiceNow) را برعهده گرفت و درآمد این شرکت را از ۱۰۰ میلیون دلار به ۱/۴ میلیارد دلار رساند و آنرا عرضه عمومی کرد. سرمایه بازار این شرکت در حال حاضر به ۸۶  میلیارد دلار رسیده است.

با وجود تمامی فعالیت‌هایی که انجام داده است؛ اما مهمترین پست مدیریتی سلوتمن شرکت اسنوفلیک است. این شرکت همین هفته در عرضه عمومی ۳/۳۶ میلیارد دلار سرمایه جذب کرد، این رقم بزرگترین عرضه عمومی یک شرکت نرم‌افزاری است، و ارزش بازار آن به حدود ۷۰ میلیارد دلار رسید. در اولین روز معامله قیمت سهام این شرکت ۱۱۱ درصد رشد کرد.

شرکت اسنوفلیک از نوآوران عرصه انبارداری فضای ابری محسوب می‌شود. این شرکت که درسال ۲۰۱۲ در کالیفرنیا تاسیس شد توانسته است با غول‌هایی همچون آمازون رقابت کند و جای پای خود را در بازار فضای ابری محکم کند. پلتفرم اسنوفلیک به صورت نرم افزار به عنوان خدمت (SaaS) امکان نگهداری و تحلیل داده‌ها را ارائه می‌دهد.

این شرکت ادعا می‌کند از آنجایی که زاده فضای ابریست و برمبنای آن  و به شکل تخصصی پایه گذاری شده است نسبت به رقبای خود از جمله شرکت ردشیفت آمازون خدمات بهتری ارائه می‌دهد.

به‌واسطه این پلتفرم که تنها روی فضاهای ابری عمومی فعالیت می‌کند شما می‌توانید داده‌های موجود را براساس زمان، مکان و یا موضوع مورد نظر خود مشاهده کرده و آنها را تحلیل کنید.

جالب اینکه در روز‌های اول بسیاری از سرمایه‌گذاری روی اسنوفلیک اجتناب کردند. اما با این وجود سرمایه‌گذاری عظیم روی این شرکت نشان داد که چطور سرمایه برخلاف منطق عرفی حرکت می‌کند.

این موفقیت عظیم اسنوفلیک از کجا منشا می‌گیرد؟ فاکتور‌های کلیدی کدامند؟ راب وولن مدیر ارشد تکنولوژی و یکی از بنیان‌گذاران شرکت محاسبات سیگما در این خصوص می‌گوید: «آنچه من را تحت تاثیر قرار داد این بود که این شرکت تنها در بازسازی یک محصول و اجرا در دیتاسنتری متفاوت نبود.‌ آنها واقعا نشان دادند که چطور در جهانی که تنها یک فضای ابری وجود دارد می‌توان چیزی را ساخت.»

او ادامه می‌دهد: «بنیان‌گذاران اسنوفلیک چشم‌اندازی از آینده داشتند و مسیر حرکت جهانی برای خود تعریف کردند و محصول خود را براساس آن ساختاربندی کردند. به این روش می‌توان محصولی ده‌ها برابر بهتر از محصولات موجود ارائه کرد.»

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه