دستگاه تهویه هوا برای بیماران کرونا
جهان

دستگاه تهویه هوا برای بیماران کرونا

شرکت Dyson در حال ساخت و توزیع یک دستگاه تهویه هوا مخصوص بیماران مبتلا به COVID-19 است.

Dyson، کمپانی فناوری بریتانیایی که به دلیل داشتن جاروبرقی‌های پرقدرت، سشوار و پنکه بسیار مشهور است، به تازگی یک دستگاه تهویه هوا به نام CoVent طراحی کرده که می‌تواند به بیماران مبتلا به ویروس کرونا کمک بسیاری کند. 

کمپانی این دستگاه را طی 10 روز و بر پایه موتور دیجیتالی موجود در شرکت طراحی کردند. شرکت همچنان به دنبال تایید و تصویب مقررات در انگلیس برای دستگاهی است که به سرعت طراحی شده، اما در حال حاضر آنها برای 10000 دستگاه از سوی دولت انگلیس سفارش دریافت کرده‌اند. 

CoVent یک دستگاه تهویه مطبوع قابل نصب و حمل است که در صورت نیاز می‌توان از باتری به عنوان منبع انرژی آن استفاده کرد. بنیانگذار شرکت، جیمز دایسون، می‌گوید: این دستگاه می‌تواند به سرعت و در حجم زیاد تولید شود و بسیار کارآمد است. او همچنین قول داده است که بتوان از آن برای مصارف کلینیکی برای مقابله با COVID-19 استفاده کرد. 

او همچنین افزود، بخش اصلی تمام این تلاش‌ها تولید و ارائه آن به بازار است که پیشبینی می‌شود این تهویه در اوایل ماه آوریل به بازار ارائه شود.  

تهویهها، دستگاه‌هایی هستند که تنفس کمکی را برای بیمارانی که قادر به نفس کشیدن نیستند، فراهم می‌کنند و برای درمان موارد شدید COVID-19 که دارای علائم تنفسی هستند بسیار مهم و ضروری است. Dyson تنها شرکت بزرگی نیست که در روزهای گذشته به طراحی و تولید چنین دستگاه‌هایی پرداخته است. سایر کمپانی‌های بزرگ مانند تسلا، فورد و جنرال موتورز گفته‌اند که برنامه‌های خود را به سمت تولید این دستگاه‌ها برای مبارزه با کرونا پیش می‌برند. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه