قدیمی‎‌ترین عنوان ساخته شده توسط بیل‌ گیتس را بازی کنید
سرگرمی

قدیمی‎‌ترین عنوان ساخته شده توسط بیل‌ گیتس را بازی کنید

شما می‌توانید عنوان ساخته شده در سال ۱۹۸۱ توسط بیل گیتس را هم‌اکنون در تلفن همراه خود اجرا کنید.

در سال ۱۹۸۱، بیل گیتس ۲۶ ساله زمان ایجاد یکی از اولین بازی‌های رایانه‌ای جهان را پیدا کرد. این عنوان که Donkey.bas یا Donkey نامیده می‌شود، در واقع یک بازی رانندگی است.
 
بازیکن باید یک خودرو را در بزرگراهی که در آن الاغ‌های متعددی وجود دارند، هدایت کند. وظیفه شما در این بازی تنها این است که نگذارید خودروی مذکور با الاغ‌ها تصادف کند. هر چه مدت طولانی‌تری بتوانید بدون برخورد به موانع در جاده بمانید، امتیاز بیشتری به شما داده می‌شود.

برنامه‌نویسی بازی Donkey همراه با یکی از اولین کارمندان مایکروسافت

گیتس برنامه نویسی بازی مذکور را با یکی از اولین کارمندان مایکروسافت یعنی نیل کونزن آغاز کرد. این فرد برنامه نویس سیستم است. به نظر می‌رسد که این بازی طبق استاندارد‌های بازی مدرن بسیار ابتدایی است، اما یک برنامه نویس موبایل در سال ۲۰۱۲ تصمیم گرفت Donkey.bas را به دستگاه‌های تلفن همراه iOS اپل برساند. اکنون، این بازی فقط با ۹۹ سنت در فروشگاه اپل برای دانلود در دسترس است و می‌توانید آن را در آیفون، آیپد، آیپاد تاچ یا اپل TV اجرا کنید.
 
هنگامی که گیتس و کونزن بازی را می‌نوشتند، مایکروسافتی که در سال ۱۹۷۵ تاسیس شده بود، تنها شش سال داشت. هنوز تنها یک سال از امضای اولین همکاری بزرگ مایکروسافت با IBM، در سال ۱۹۸۰ برای توسعه یک سیستم عامل غیر انحصاری، گذشته بود. شرکت IBM از تیم مایکروسافت خواسته بود تا یک نرم افزار تعاملی رایانه‌ای ساده، شامل گرافیک رنگی و صدا را برای نرم افزار برنامه نویسی رایانه‌ای Microsoft BASIC، ایجاد کند.
 
گیتس در یک سخنرانی در سال ۲۰۰۱ گفت که او و کونزن برنامه نویسی این بازی را در زمان آزاد خود، حدود ساعت ۴ صبح آغاز کردند. به گفته وی این بازی در آن زمان بسیار هیجان انگیز بوده است. اکنون شما می‌توانید مادربزرگ همه بازی‌های مسابقه‌ای را در دستگاه اپل خود اجرا کنید. این عنوان جزو اولین بازی‌هایی است که برای رایانه‌های شخصی IBM ساخته شد.
 

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه