فرار همراه اول از بیمه کردن تجهیزات مخابراتی
اقتصاد

فرار همراه اول از بیمه کردن تجهیزات مخابراتی

در گزارش مالی اخیر همراه اول بندی به چشم می خورد که نشان می دهد تجهیزات این شرکت از جمله دکل های مخابراتی و سایت های BTS به صورت کامل تحت پوشش بیمه ای قرار نگرفته اند. این در حالی است که بیمه تجهیزات مخابراتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه رازی بر ضرورت بیمه تجهیزات مخابراتی تاکید می کند و می گوید خطرات و حوادث طبیعی که این تجهیزات را تهدید می کند کم نیست اما بیمه ها قبل از اینکه شرکت ها درخواستی برا بیمه تجهیزات مخاطبراتی خود ندهند، مسئولیتی برعهده ندارند.


او توضح می دهد: برای همه بیمه نامه هایی که ما صادر می کنیم ابتدا یک متقاضی وجود دارد. ما عرضه کننده هستیم. مانند فروشنده موادغذایی که تا خریدار کالای او را خریداری نکندف فروشنده نمی تواند در قبالش مسئولیتی داشته باشد. تنها مسئولیتی که فروشنده دارد این است که تبلیغات کند که چه محصولاتی دارد.


مظلومی می افزاید: درباره شرکت های بیمه هم همین است. ما محصولات بیمه ای داریم که اگر شرکت و سازمانی متتقاضی باشند، آن خدمت را به آنان ارائه می دهیم. ما بیمه تجهیزات الکترونیک از جمله تجهیزات مخابراتی و دکل های بی تی اس را نیز داریم اما باید از سمت آن سازمان تقاضا وجود داشته باشد. یعنی اگر آنها درخواست بیمه برای تجهیزات خود بکنند ما آن بیمه نامه را صادر می کنیم. 


مدیرعامل بیمه رازی همچنین درباره اهمیت بیمه تجهیزات مخابراتی می گوید: به همان دلیلی که ما ماشین، خانه یا خود را در مقابل حوادث و بیماری بیمه می کنیم، شرکت ها نیز تجهیزات خود را بیمه می کنند. درباره تجهیزات مخابراتی نیز همینگونه است و بیمه آنها اهمیت دارد. 


مظلومی اضافه می کند: این تجهیزات در معرض خطرات هستند؛ مثل انواع شوک های الکتریکی یا رعد و برق و صاعقه و همچنین حوادث جوی. با توجه به انواع خطراتی که این تجهیزات را تهدید می کند شرکت ها باید آنها را بیمه کنند. ممکن است تا سالیان سال اتفاقی برای این تجهیزات نیفتد اما حادثه خبر نمی کند و اگر یک بار حادثه ای روی دهد ضرر زیادی می بینند. در حالی که اگر بیمه داشته باشند نگرانی نخواهند داشت. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه