قابلیت جدیدی که برای توئیتر دردسرساز شد
فضای مجازی

قابلیت جدیدی که برای توئیتر دردسرساز شد

فعالان حقوق بشر توئیتر را به دلیل سهل‌انگاری در توسعه قابلیت بارگذاری پیام صوتی مورد انتقادهای سختی قرار دادند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، شرکت توئیتر وعده داده است که تلاش بیشتری برای توسعه قابلیت جدید خود صورت می‌دهد. وعده‌های جدید توئیتر زمانی به گوش کاربران رسید که ویژگی بارگذاری پیام صوتی این شبکه اجتماعی با انتقاد‌های زیادی مواجه شد.

اطلاعات تکمیلی از مشکلات قابلیت بارگذاری پیام صوتی در پلتفرم توئیتر

ویژگی جدید که به ادعای توئیتر قرار بود محیطی گرم‌تر را در پلتفرم مذکور ایجاد کند، به افراد اجازه می‌دهد تا صدای خود را ضبط کرده و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. اما طولی نگذشت که فعالان حقوق بشر موج جدیدی از انتقاد‌ها را به سوی پلتفرم توئیتر فرستادند. بر اساس ادعای فعالان حقوق بشر، توئیتر هیچ امکاناتی را برای افراد ناتوان و کم‌توان فراهم نساخته و اشخاصی که از مشکل‌های شنوایی برخوردارند نمی‌توانند از پیام‌های به اشتراک گذاشته شده به درستی بهره‌مند شوند.
 
یک وکیل با نام متیو کورتلند در رابطه با این مسائل اظهار کرد: "حداقل، امکان استفاده از زیرنویس برای پیام‌های صوتی می‌توانست کارایی آن‌ها را بهتر کند". گفتنی است که وی از اولین افرادی بود که مشکلات مربوط به قابلیت جدید توئیتر را مطرح کرد.
 
قابلیت زیرنویس این روز‌ها تقریباً در تمامی شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و توئیتر نیز از این ویژگی در قسمت پخش ویدئو‌ها برخوردار است. از این رو توئیتر با انتشار پاسخی به انتقاد‌های فعالان حقوق بشر گفت: "قابلیت منتشر شده یک نسخه اولیه و آزمایشی است که فعلاً تنها برای افراد محدودی در دسترس قرار گرفته است و ما در تلاشیم تا راه‌های قابل دسترس بودن آن برای تمامی کاربران را پیدا کنیم".

متأسفانه با این که شرکت توئیتر قصد داشت با چنین صحبت‌هایی فضا را آرام سازد، اما انتشار متن فوق باعث شد کاربران واکنش بدتری از خود نشان دهند. کورتلند، وکیل مذکور، در این باره گفت: "قانون ایجاد دسترسی برای افراد کم‌توان و ناتوان از ۳۰ سال پیش نوشته شده و در آن آمده که افراد از روز اول باید به فکر چنین ویژگی باشند. شما طبق قوانین حقوق بشر نمی‌توانید اول یک ویژگی را منتشر کنید و سپس به ایجاد دسترسی افراد کم‌توان و ناتوان فکر کنید".

با شرایط پیش آمده، چالش جدید توئیتر توجه به نکات این چنینی پیش از انتشار یک قابلیت است. گفتنی است عموم شرکت‌های دنیای فناوری تیم‌هایی دارند که وظیفه آن‌ها نظارت بر عملکرد برنامه برای افراد ناتوان و کم‌توان است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه