عقب نشینی نماینده معترض به فضای مجازی پس از توضیحات وزیر جوان
ایران

عقب نشینی نماینده معترض به فضای مجازی پس از توضیحات وزیر جوان

نماینده بندرعباس، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی در حالی که دیروز در جلسه بررسی مسائل حوزه ارتباطات از اینکه فضای مجازی موجود از کنترل دولت و وزارتخانه خارج شده گلایه کرده بود اما می‌گوید منظورش از کنترل این فضا ایجاد محدودیت و فیلترینگ نبود.

احمد مرادی دیروز با انتقاد از عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود فضای مجازی موجود در کشور از کنترل دولت و وزارتخانه خارج شده و درخواست کرد برای کنترل این فضا فکری اساسی شود.

او توضیح داد که منظورش از کنترل، فیلترینگ نبوده است. او گفت: مهم‌ترین بخش از صحبت‌های دیروز من در مجلس درباره مشکلات ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه در حوزه انتخابیه‌ام بود. من خطاب به وزیر گفتم که مردم به ما مراجعه می‌کنند و نسبت به مشکلاتی که در این زمینه دارند گلایه می‌کنند. این مشکل به ویژه در جاده‌ها و روستاها بسیار بیشتر است و خواستم که وزیر اقدامی کند.

مرادی اضافه کرد: در بحث فضای مجازی هم من تاکید کردم که باید نظارت و مدیریت بر این فضا شود نه اینکه محدودیت ایجاد شود و این محدودیت باعث ایجاد نارضایتی برای کاربران شود. اصلا بحث من فیلترینگ نبود. من از وزیر و دولت خواستم برای مدیریت این فضا راهکاری بیندیشند.

این نماینده مجلس یازدهم اظهار کرد: الان در کل دنیا فضای مجازی مدیریت می‌شود. ما نیز باید چنین نظارت و مدیریتی داشته باشیم که این فضا هم برای مردم به سادگی قابل استفاده باشد و هم جلوی وقوع اتفاق‌های ناگوار را بگیرد. یعنی یک حالت میانه‌ای را در نظر بگیریم که مردم به درستی از فضای مجازی استفاده کنند.

او در همین حال تاکید کرد: فیلترینگ و ایجاد محدودیت راهکار کنترل فضای مجازی نیست و نباید بر ایجاد محدودیت اصرار داشت.

مرادی به فیلترینگ تلگرام اشاره کرد و گفت: دیدیم که فیلترینگ تلگرام مشکلی را حل نکرد بنابراین ایجاد محدودیت مشکل‌گشا نخواهد بود و باید برای مدیریت و نظارت بر این فضا فکر دیگری شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه