بیش‌فعالی معترضان به اینستاگرام در اینستاگرام
فضای مجازی

بیش‌فعالی معترضان به اینستاگرام در اینستاگرام

ساکنان جدید بهارستان در حالی از لزوم فیلتر شبکه اجتماعی اینستاگرام سخن می‌گویند که جستجویی ساده نشان می‌دهد خودشان نه‌تنها در این فضا صفحه دارند و پست به اشتراک می‌گذارند بلکه در ایام انتخابات از همین طریق به تبلیغ برای خود پرداختند و رای کسب کردند.

در این گزارش به صفحه اینستاگرام نمایندگانی که در جلسه با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به فیلتر اینستاگرام تاکید داشتند، سر زده ایم. همه آنان در اینستاگرام حضور دارند و بیش از همه رئیس مجلس فعال است.

بیش‌فعالی قالیباف در اینستاگرام

در شبکه اجتماعی اینستاگرام صفحات متعددی به نام محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس وجود دارد. او اولین نماینده‌ای بود در جلسه با آذری‌جهرمی از «لجام‌گسیختگی» در فضای مجازی انتقاد و بر مدیریت بر این فضا تاکید کرد.

در بین صفحاتی که در اینستاگرام به نام قالیباف وجود دارد یکی صفحه رسمی اوست که 284هزار دنبال‌کننده دارد. رئیس مجلس تاکنون 729 پست در صفحه اینستاگرام خود قرار داده است. آخرین پستش نیز به عکسی از او و نوزاد دختر اختصاص داد که روز دختر را تبریک گفته است.

قالیباف حتی یکی از هایلایت‌های اینستاگرام خود را به توئیت‌هاش اختصاص داده است. رئیس مجلس در اینستاگرام صفحه «حضرت امام خمینی»، رهبر انقلاب و همچنین فرزندش الیاس قالیباف را دنبال می‌کند.

حضور غضنفرآبادی در «قتلگاه اعتقادات جوانان»

موسی غضنفرآبادی، نماینده بم در مجلس که اینستاگرام را قتلگاه اعتقادات جوانان توصیف کرده بود نیز عضو اینستاگرام است. به نام او نیز صفحات متعددی وجود دارد که در ایام انتخابات ساخته شده‌اند. اما یکی از این صفحات که بعد از اعلام نتایج انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساخته شده برای اوست که تنها 322 دنبال‌کننده و 9 پست در آن قرار داده شده است. او نیز فقط صفحه امام خمینی، رهبر انقلاب، حسن روحانی، سیدابراهیم رئیسی، علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری و محمدجواد ظریف را دنبال می‌کند. آخرین پست غضنفرآبادی هم یک پیام تسلیت است.

فعالیت نماینده زن طلبه در اینستاگرام

«چندی پیش اینستاگرام انتشار تصاویر عرضه‌نگاری را آزاد کرد و در ایام شهادت سردار قاسم سلیمانی نیز اقدام به حذف پست‌های تسلیت کاربران ایرانی کرد اما نه تنها چاره‌جویی نشد بلکه بیش از ۵۰ درصد ترافیک اینترنت کشور به این شبکه اختصاص یافته است»؛ این جملات گلایه‌های فاطمه محمدبیگی، نماینده قزوین در مجلس به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.

یک صفحه اینستاگرام به نام این نماینده طلبه مجلس یازدهم وجود دارد که در قسمت بیوگرافی آن نیز نشانی صفحه تلگرام «دکتر فاطمه محمدبیگی» درج شده است.

در زیر پست‌هایی که در این صفحه وجود دارد کاربران انتخاب محمدبیگی را به عنوان نماینده مجلس تبریک گفته‌اند.

اشتراک توئیت با کاربران در اینستاگرام

علی بابایی، نماینده ساری دیگر نماینده معترض به «افسار گسیختگی» در فضای مجازی در جلسه با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود. اما این نماینده معترض نیز در اینستاگرام صفحه‌ای با حدود شش‌هزار دنبال‌کننده دارد. بابایی نیز مانند رئیس مجلس یکی از هایلایت‌های اینستاگرام خود را به توئیت‌هایش در توئیتر که فیلتر است اختصاص داده و آن با کاربرانش در این شبکه اجتماعی که به «افسارگسیختگی» آن معترض بود به اشتراک می‌گذارد.

اعتراض با 7هزار دنبال‌کننده

«فضای مجازی موجود در کشور از کنترل دولت و وزارتخانه خارج شده است و لازم است دراین باره به صورت اساسی فکری شود» هم اعتراض احمد مرادی، نماینده هرمزگان در مجلس است.

او حدود هفت هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد و 159 پست هم در این شبکه با کاربرانش به اشتراک گذاشته است.

آصفری با 214 دنبال‌کننده در اینستاگرام

محمدحسن آصفری، نماینده اراک هم که در جلسه نمایندگان با آذری‌جهرمی گفته بود آنچه در فضای مجازی اتفاق می‌افتد چیزی جز کودتا نیست صفحه‌ای با 214 دنبال‌کننده دارد و تنها صفحه رهبر انقلاب را دنبال می‌کند. آخرین پست آصفری نیز عکسی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با سخنانی درباره نفوذ است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه