جذاب‌ترین تجربه استفاده از واقعیت افزوده با API جدید گوگل
شرکت‌ها

جذاب‌ترین تجربه استفاده از واقعیت افزوده با API جدید گوگل

با API جدید گوگل، تجربه‌ای بی‌نظیر از کار با واقعیت افزوده داشته باشید.

مدتی است واقعیت مجازی و واقعیت افزوده توانسته‌اند جای خود را در دنیای فناوری باز کنند. این قابلیت‌ها می‌توانند بهترین تجربه‌ها را به کاربران ارائه دهد. تاکنون اتفاق‌های بسیار خوبی در زمینه AR و VR رخ داده است، اتفاقاتی که ما را در جهان فناوری چند قدم جلوتر از گذشته می‌برد.

اکنون رابط برنامه نویسی (API) جدیدی در دسترس است که توسعه دهندگان می‌توانند به وسیله آن از تجربیات کاملاً جدید واقعیت افزوده در اندروید و یونیتی استفاده کنند. این قابلیت جدید اولین بار اواخر سال گذشته معرفی شده بود. رابط برنامه نویسی جدید به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد اشیاء دیجیتالی را با دنیای فیزیکی ترکیب کنند. همه این کار‌ها تنها با یک دوربین RGB انجام می‌شود. واقعیت افزوده مطمئناً مسیری طولانی را طی کرده تا به این مرحله رسیده است.


روش عملکرد API جدید واقعیت افزوده

گوگل در رابطه با این روش توضیحاتی ارائه کرده است. به طور خلاصه باید گفت در این API، دنیای دیجیتال می‌تواند پشت اشیاء واقعی قرار بگیرد و این ترکیب اتفاقات بسیار جالبی را رقم بزند. این امر باعث می‌شود تا المان‌های مجازی با دقت در پشت چیز‌هایی مانند دیوار‌ها، جداول، نیمکت‌ها یا هر چیز دیگری که اختلاف سطح دارند، پنهان شوند. به این شکل تجربه استفاده از واقعیت افزوده بسیار جذاب‌تر و واقعی‌تر به نظر می‌رسد.

استودیوی بازی‌سازی Illumix پیشتر این API را در آخرین بازی خود Five Nights at Freddy’s: AR: Special Delivery ادغام کرده است. همچنین چند افکت اسنپ‌چت وجود دارد که از API جدید استفاده می‌کنند. از این افکت‌ها می‌توان به Dancing Hotdog و Undersea World اشاره کرد.

سنسور‌های تشخیص عمق (ToF) برای عملکرد این API لازم نیستند، اما داشتن آن‌ها در نهایت باعث بهبود تجربه کاربری شما می‌شود. برنامه Quick Measure سامسونگ در نهایت از فناوری ARCore Depth API در گلکسی نوت ۱۰ پلاس و گلکسی S20 Ultra استفاده می‌کند. این قابلیت جدید با صد‌ها میلیون از دستگاه‌های اندرویدی سازگاری دارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه