زنجیره صنعت برق خورشیدی کشور توسعه می یابد
شرکت‌ها

زنجیره صنعت برق خورشیدی کشور توسعه می یابد

با انعقاد تفاهم نامه ای زنجیره صنعت برق خورشیدی کشور توسعه می یابد.

موافقت‌نامه همکاری دوجانبه برای توسعه زنجیره ارزش صنعت برق خورشیدی کشور و مدیریت اجرای پروژه‌های مرتبط با حلقه‌های زنجیره با هدف استفاده حداکثری از دانش فنی داخلی و توانمندی شرکت‌های دانش بنیان میان صندوق نوآوری و شکوفایی و پیمانکار اصلی احداث نیروگاه‌های آبی در ایران به امضا رسید.

در حاشیه جلسه امروز کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری و در حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس، موافقنامه همکاری دوجانبه برای توسعه زنجیره ارزش صنعت برق خورشیدی کشور و مدیریت اجرای پروژه‌های مرتبط با حلقه‌های زنجیره با هدف استفاده حداکثری از دانش فنی داخلی و توانمندی شرکت‌های دانش بنیان میان دکتر علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و علی وکیلی پیمانکار اصلی احداث نیروگاه‌های آبی در ایران منعقد شد.

بر اساس این موافقت‌نامه، زنجیره صنعت برق خورشیدی زنجیره ارزشی است که از اکتشافات منابع مناسب سیلیس آغاز و تا ایجاد نیروگاه‌های متمرکز و غیرمتمرکز برق خورشیدی ادامه می‌یابد. 

فاز اول این موافقت‌نامه شامل مطالعات مقدماتی از طریق بررسی پژوهش‌های اولیه، تکمیل یا انجام مطالعات مجدد و مطالعات توجیهی فنی و اقتصادی برای تصمیم‌گیری نهایی ورود به سرمایه‌گذاری در توسعه زنجیره ارزش صنعت برق خورشیدی کشور است. همچنین تدوین نقشه راه، مدل توسعه و شناسایی شرکای بالقوه در فازهای مختلف و برنامه‌ریزی برای توجیه نهادهای سیاست‌گذاری و حمایتی از دیگر اقدامات فاز اول این موافقت‌نامه خواهد بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه