پرتاب مریخ‌نورد جدید ناسا دوباره با تاخیر مواجه شد
تکنولوژی

پرتاب مریخ‌نورد جدید ناسا دوباره با تاخیر مواجه شد

ناسا اعلام کرد که پرتاب مریخ‌نورد "استقامت"(Perseverance) با تاخیر مجدد مواجه می‌شود.

بنا به اعلام ناسا، بیشتر از آنچه که مقرر شده بود، باید منتظر پرتاب مریخ‌نورد "استقامت" به فضا باشیم.

ناسا و " ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی" آمریکا، پرتاب مریخ‌نورد "استقامت" را از ۲۲ ژوئیه به تاخیر انداختند و اعلام کردند که این ماموریت زودتر از ۳۰ ژوئیه انجام نخواهد شد.

ناسا گفت که علت این تاخیر پردازش مشکلات مرتبط با وسیله پرتاب است.

در طول جلسه تمرین پرتاب، یک خط حسگر اکسیژن مایع دچار نقص فنی شد و تیم محققان این ماموریت اعلام کردند که برای ارزیابی مشکل به زمان بیشتری نیاز دارند.

ناسا گفته اگر تاریخ ۳۰ ژوئیه هم شرایط مساعد نبود، زمان بیشتری لازم است.

این سازمان فضایی در ابتدا اعلام کرده بود که تا پنج اوت مریخ‌نورد جدید خود را پرتاب خواهد کرد.

انتظار می‌رود که مریخ‌نورد "مقاومت" در تاریخ ۱۸ فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی در مریخ فرود آید.

هنگامی که مریخ نورد "استقامت" در فوریه ۲۰۲۱ میلادی روی مریخ فرود بیاید، اولین مجموعه آزمایش‌ها را برای کشف حیات بیگانه در یک سیاره پس از مأموریت‌های وایکینگ در دهه ۱۹۷۰ انجام می‌دهد. تاکنون مأموریت‌های پس از مأموریت‌های وایکینگ به دنبال شواهدی بودند مبنی بر این که حیات می‌تواند در زمان حال یا گذشته در مریخ وجود داشته باشد، اما "استقامت" به دنبال نشانگرهای زیستی در نمونه‌های سنگ سیاره سرخ خواهد بود.

این مأموریت به منظور اجرای یک بررسی اخترزیست‌شناسانه در رابطه با پیشینه باستانی مریخ و بررسی فرآیندهای ژئولوژیکی سطح مریخ در طول تاریخ خود در نظر گرفته شده تا زیست‌پذیری سیاره‌ای و امکان حیات بر روی مریخ در گذشته و توان بالقوه آن سیاره برای نگهداری رد پای زیست در مواد قابل دسترس تشکیل‌دهنده سطح آن را ارزیابی کند.

راه‌اندازی این مأموریت در چهار دسامبر ۲۰۱۲ میلادی در نشست اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا در سانفرانسیسکو توسط ناسا اعلام شد. در طراحی این مریخ‌نورد از طرح مریخ‌نورد کنجکاوی استفاده شده است و بارهای ارزشمند علمی مختلفی را به همراه خواهد داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه