شناسایی شتابدهنده های مهم در عرصه زیست فناوری
شرکت‌ها

شناسایی شتابدهنده های مهم در عرصه زیست فناوری

ستاد توسعه زیست فناوری چالشی را برای شناسایی و مدل ارزیابی شرکت‌ها برای استقرار در شتاب‌دهنده ها برگزار می کند.

فعالان حوزه زیستی مدل مناسب شتاب‌دهنده‌های این حوزه را طراحی می‌کنند. قرار است با کمک زیست‌بوم فناوری و نوآوری و ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک مدل مناسب و منحصر به فرد شتاب‌دهنده برای توسعه این حوزه در کشور طراحی شود.

چند سالی است که نقش شتاب‌دهنده‌ها در شکل‌گیری کسب‌وکارهای نوین افزایش یافته است. اما طراحی و انتخاب یک مدل درست از شتاب‌دهنده‌ها برای هر صنعت و حوزه علمی ضروری است. کاری که ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال تحقق آن است.

 امروزه شتاب‌دهنده‌ها نقش مهمی در زیست‌بوم فناوری نوآوری پیدا کرده‌اند. بسیاری از شرکت‌های نوپا که ایده‌های خلاقانه‌ای دارند می‌توانند کسب‌وکارشان را با شتاب‌دهنده‌ها آغاز کنند و درصد موفقیت خود را بالا ببرند.

اما تعریف یک مدل موثر و مناسب مبتنی بر نیازهای هر حوزه علمی را نباید فراموش کرد. اگر قرار باشد برای همه حوزه‌های علمی یک مدل یکسان از شتاب‌دهنده‌ها را به کار برد قطعا نتیجه حاصل از آن مفید و مثمرثمر نیست. همین موضوع هم بهانه‌ای شد برای ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا مدل‌های شناسایی و ارزیابی شتاب‌دهنده‌ها در حوزه زیست‌فناوری را به عنوان یک چالش مطرح کند.

در این چالش بنا است شتاب‌دهنده‌های مناسب در حوزه زیست‌فناوری شناسایی و مدل ارزیابی شرکت‌ها برای استقرار در شتاب‌دهنده مورد نظر هم مشخص شود. این کار قرار است با یاری گرفتن از ایده‌های خلاق علاقه‌مندان و فعالان حوزه زیست‌فناوری اجرایی شود.

فناوران و علاقمندان دارای ایده یا طرحی مناسب برای تعریف مدل شتاب‌دهنده زیست‌فناوری می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فراخوان به آدرس اینترنتی http://biodc.isti.ir/ مراجعه کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه