احتمال ابتلا به کرونا در قطار بررسی شد
شرکت‌ها

احتمال ابتلا به کرونا در قطار بررسی شد

طبق تحقیقی جدید افراد برای جلوگیری از ابتلا به کووید۱۹ در یک سفر یک ساعته در قطار باید فاصله اجتماعی بیش از یک متر را رعایت کنند.

طبق تحقیقی جدید اگر در سفری ۲ ساعته، مسافران قطارها در فاصله ۲.۵ متری فردی بنشینند که مبتلا به کرونا است، احتمال دارد آنها نیز مبتلا شوند.

محققان پروژه «ورد پاپ» در دانشگاه ساوث هامپتون در پژوهش خود متوجه شدند برای ایمن ماندن در یک سفر یک ساعته در قطار افراد باید فاصله اجتماعی بیش از یک متر را رعایت کنند.

این تحقیق براساس اطلاعات قطارهای سریع السیر چین و با همکاری سازمان های دولتی چینی از جمله آکادمی علوم چین انجام شده است.

در تحلیل های در نظرگرفته شده در این پژوهش، شیوع ویروس کرونا بین ۱۹ دسامبر ۲۰۱۹ تا ۶ مارس ۲۰۲۰ بررسی و مشخص شد فرد مبتلا به ویروس کرونا به طور متوسط ۰.۳۲ درصد از افرادی که تا فاصله ۳ صندلی در کنار و ۵ صندلی جلو یا پشت سر او نشسته اند را مبتلا می کند.

احتمال ابتلای مسافرانی که در فاصله نزدیکی از فرد مبتلا می نشینند،۳.۵ درصد است. همچنین نرخ انتقال ویروس به بیمارانی که در یک ردیف نشسته اند نیز ۱.۵ درصد اعلام شده است.

این پژوهش در ژورنال Clinical Infectious Diseases منتشر شده است.

دکتر شنگجی محقق ارشد این پژوهش می گوید: تحقیق ما نشان می دهد هرچند ریسک ابتلا به کووید۱۹ در قطار بالا است، اما موقعیت صندلی فرد و مدت زمان سفر در انتقال بیماری از فرد مبتلا به بقیه دارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه