۳۰ درصد شغل‌های سنتی تا سال ۲۰۲۵ توسط هوش مصنوعی جایگزین می‌شوند/ نسل جدید ۵G یک کسب و کار نوین است
ایران

۳۰ درصد شغل‌های سنتی تا سال ۲۰۲۵ توسط هوش مصنوعی جایگزین می‌شوند/ نسل جدید ۵G یک کسب و کار نوین است

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با بیان اینکه نسل جدید 5G یک بستر ارتباطی نیست و به عنوان یک کسب و کار نوین محسوب می‌شود‌، گفت: پیش‌بینی کردیم 30 درصد شغل‌های سنتی تا سال 2025 توسط هوش مصنوعی جایگزین می‌شوند.

ستار هاشمی معاون فناوری  و نوآوری وزارت ارتباطات، با بیان اینکه مهمترین تفاوت نسل جدید  5G با نسل‌‌های گذشته در سرعت و سهولت دسترسی مردم است،‌گفت:‌ در حال حاضر کشور ایران به لحاظ علمی و نیروی انسانی و همچنین حوزه دانش هوش مصنوعی وضعیت خوب و مناسبی در دنیا دارد به طوری که طبق گزارشات منابع موثق ، ایران در تولید علم در هوش مصنوعی دارای رتبه قابل قبولی است. درواقع این رده‌بندی متناسب با حوزه‌‌های خاص تخصصی و اینکه چقدر دامنه هوش مصنوعی در علم تولید شده اعلام می‌شود.

هوش مصنوعی باید از نگاه توسعه رده‌های دانشی در مباحث نظری  توجه شود

وی افزود:‌ ما باید به هوش مصنوعی از نگاه توسعه رده‌های دانشی در مباحث نظری توجه کنیم. زیرا اگر کاربردی به آن نگاه کنیم باعث می شود رنکینگ ما جابه‌جا شود البته باید بگویم برای استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی در صنایع‌مان رتبه ۲ را داریم.

* زیرساخت هوش مصنوعی به طور طبیعی در کشور وجود دارد

هاشمی تصریح کرد: اکنون زیرساخت هوش مصنوعی به طور طبیعی در کشور وجود دارد اما تا زمانی که نتوانیم ابزارهای مورد نیاز را برای این فضا سفارشی و طراحی کنیم، نمی‌توانیم بهره‌وری مورد نیاز را تأمین کنیم.

* نسل جدید 5G به عنوان اینترنت اشیاء شهرت یافته است

وی در پایان گفت: نسل جدید 5G به عنوان اینترنت اشیاء شهرت یافته است. به این معنی که با استفاده از این فناوری در راستای استفاده از ظرفیت زیست بوم و هوش مصنوعی می‌توانیم بسیاری از فعالیت‌ها را در حوزه سلامت، ارتباطات و کشاورزی با استفاده از این نسل جدید ارتباطات انجام دهیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه