نام های مستعار تبعیض آمیز سیارات تغییر می کنند
تکنولوژی

نام های مستعار تبعیض آمیز سیارات تغییر می کنند

ناسا برای ایجاد عدالت اجتماعی نام های غیر رسمی اجسام آسمانی که تبعیض آمیز باشد را تغییر می دهد.

به نظر می رسد ناسا تصمیم دارد با تغییر نام غیر رسمی و مصطلح اجسام آسمانی از جمله منظومه ها و سیارات، به جنبش عدالت اجتماعی بپیوندد.

 سازمان فضایی آمریکا هفته گذشته در بیانیه ای اعلام کرد به دنبال شناسایی و بررسی تبعیض و نابرابری سازمانی در تمام وجوه فعالیت خود است. زیرا اکنون واضح شده نام غیر رسمی برخی اجسام آسمانی خطرناک است.

 ناسا در بیانیه خود نوشته است: بررسی استفاده از اصطلاحات غیررسمی برای اجسام آسمانی بخشی از تعهد ما به ایجاد تنوع و برابری است.

در این زمینه یکی از گام هایی که ناسا آن را به طور آنی اتخاذ کرده حذف ارجاعات به سحابی NGC۲۳۹۲ است که به عنوان «سحابی اسکیمو» شناخته می شود. طبق گفته این سازمان فضایی  اسکیمو  یک واژه استعماری با تاریخچه ای نژادپرستانه است که بر مردم بومی مناطق قطبی تحمیل شده است.

همچنین از این پس کهکشان های مارپیچ NGC۴۵۶۷ و NGC۴۵۶۸ در خوشه کهکشانی سنبله (Virgo Cluster) که به کهکشان های دوقلوی سیامی مشهور هستند نیز تغییر نام می دهند.

سازمان فضایی آمریکا اعلام کرده در آینده در صورتی که نام مستعار اجسام آسمانی نامناسب باشد، از نام رسمی آنها استفاده می کند. اما اسم اجسام کهکشانی مانند «بارنارد ۳۳» که سحابی سر اسب نام گرفته، نیز حذف می شود.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه