تسلا کنفرانس ویدیویی را به داخل خودروها می‌آورد
شرکت‌ها

تسلا کنفرانس ویدیویی را به داخل خودروها می‌آورد

مدیرعامل شرکت تسلا، ایلان ماسک، معتقد است قابلیت برقراری تماس تصویری در خودرو می‌تواند ویژگی مهمی برای آینده اتومبیل‌ها باشد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت تسلا به نظر می‌آید که مدیرعامل این مجموعه، ایلان ماسک قصد دارد قابلیت کنفرانس ویدیویی را به اتومبیل Model 3 شرکت خود اضافه کند.

طبق گفته‌های مسئولان شرکت تسلا، این ایده ابتدا از سوی گروه‌ها و تیم‌های توسعه مجموعه مطرح شد و حالا ایلان ماسک باور دارد ایده مذکور از ویژگی‌های بسیار خاص و جذابی برخوردار است.

در پی اطلاعات منتشر شده و صحبت‌های صورت گرفته با مسئولان شرکت تسلا، مدیرعامل این مجموعه، ایلان ماسک با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود نوشت: " قابلیت کنفرانس ویدیویی یک ویژگی خوب برای آینده است". اتومبیل Model 3 شرکت تسلا از وجود یک دوربین داخل بدنه خود بهره می‌برد که تقریباً کل فضای داخلی خودرو را نمایش می‌دهد. حالا با پیدایش مشکلات پیاپی در برنامه‌های تماس تصویری مانند Zoom سؤالاتی برای کاربران پیش‌آمده و افراد جویای میزان امنیت این اقدام از سوی تسلا هستند. بسیاری از افراد ممکن است از چنین قابلیتی استقبال کنند، به خصوص افرادی که معمولاً دیر به جلسات مهم کاری می‌رسند.

تسلا کنفرانس ویدیویی را به داخل خودروها می‌آورد

اعمال محدودیت روی قابلیت پخش فیلم خودروهای تسلا

با این حال مشخص نیست که آیا این قابلیت در هنگام رانندگی نیز فعال است و یا تنها در زمان توقف خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال قابلیت‌های دیگر اتومبیل‌های تسلا، مانند پخش فیلم از طریق ویدیو، تنها در زمانی قابل استفاده هستند که خودرو در حالت پارک کرده قرار دارد و فرد مشغول به رانندگی نیست.

همچنین اداره ایمنی ترافیک شهری در قوانین خود صحبت با تلفن را غیرقانونی خوانده و آن را ممنوع کرده، در نتیجه اضافه کردن قابلیت تماس تصویری نه تنها شامل این قانون می‌شود، بلکه خطری بیشتر برای راننده به وجود می‌آورد.

گفتنی است هدف اولیه و اصلی ساخت دوربین‌های نظارت داخلی آن بود که کاربران و مسافران به خودروهای بدون سرنشین تسلا آسیبی نرسانند و یا از سرگرمی در زمان سفر برخوردار شوند. حالا مشخص نیست که شرکت تسلا چه اقداماتی را برای به وجود آوردن این قابلیت بر روی خودروهای خود انجام خواهد داد تا بتواند نقشه‌های خود را عملی کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه