تشخیص حمله عصبی با قابلیت جدید ساعت هوشمند اپل
شرکت‌ها

تشخیص حمله عصبی با قابلیت جدید ساعت هوشمند اپل

به تازگی یکی از تحلیلگران دنیای فناوری اعلام کرده است که قابلیت جدید ساعت هوشمند اپل، احتمال حمله عصبی کاربر را تشخیص می‌دهد.

 با سیستم‌عامل WatchOS 7، انتظار می‌رود که اپل یک قابلیت جدید ارائه دهد که به کاربرانی که نزدیک به حمله عصبی هستند، هشدار می‌دهد.

جان پروسر، تحلیلگر فناوری، درباره عملکرد ویژگی آینده ساعت هوشمند اپل و روش کارکرد آن توضیح داده است. به گفته وی این ویژگی میزان اکسیژن خون و ضربان قلب را بررسی می‌کند تا مشخص شود که آیا کاربر دارای فشار عصبی است یا بدن وی در حالت عادی قرار دارد. بیش فعالی یا تنفس سریع غیر طبیعی، اغلب در اثر وحشت و استرس ایجاد می‌شود.

قابلیت جدید می‌تواند از لحظاتی قبل به کاربر اطلاع دهد که ممکن است با توجه به شرایط فعلیش، به زودی دچار حمله عصبی شود. علاوه بر اطلاع رسانی، ساعت هوشمند به کاربر پیشنهاد می‌کند که برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی چند نفس عمیق بکشد.

این قابلیت می‌تواند در موقعیت‌های گوناگون، بسیار مفید عمل کند است. برای مثال زمانی که فرد استفاده کننده از ساعت هوشمند در حال رانندگی است و یا در میان افراد زیادی قرار دارد، می‌تواند سریع‌تر به این مسئله واکنش نشان داده و حتی کسانی که در اطراف او هستند را آگاه کند.

احتمال انحصاری بودن قابلیت تشخیص فشار عصبی روی اپل واچ

این نخستین مرتبه‌ای نیست که ما درباره قابلیت تشخیص فشار عصبی شنیده‌ایم. با این حال، چیزی که مشخص نیست این است که آیا این قابلیت تنها به صورت انحصاری برای اپل واچ سری ۶ خواهد بود یا در مدل‌های دیگر نیز می‌توان آن را یافت. زیرا تحلیلگری که اطلاعات این قابلیت را فاش کرده می‌گوید علاوه بر سیستم‌عامل، سخت‌افزار مناسب نیز در فرایند تشخیص عملکرد فشار عصبی موثر است. البته یکی دیگر از افشاگران دنیای فناوری در یکی از پست‌های خود اعلام کرده است که قابلیت جدید این شرکت برای تمام مدل ساعت‌های سری ۴ و بالاتر عرضه خواهد شد.

پروسر می‌گوید سیستم برای بررسی احتمال حمله عصبی به یک سنسور تشخیص میزان اکسیژن خون احتیاج دارد و شایان ذکر است که کلیه مدل‌های موجود Apple Watch قادر به محاسبه سطح اکسیژن خون هستند.

در حالی که اپل ممکن است از ویژگی جدید این محصول در WWDC 2020 پرده برداری کند، به نظر می‌رسد با عرضه اپل واچ سری ۶ اپل در پاییز این کار انجام شود. از طرف دیگر، عرضه عمومی این ویژگی می‌تواند به سال آینده نیز منتقل شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه