کدام یک از پروژه‌های دولت‌ الکترونیکی کارنامه قبولی گرفته است؟
شرکت‌ها

کدام یک از پروژه‌های دولت‌ الکترونیکی کارنامه قبولی گرفته است؟

با توجه به شرایط کنونی کشور پس از گذشت بیش از ۱۵ سال مقدمات تشکیل دولت الکترونیک سرعت گرفته و کشیدن ترمز این قطار بسیار سخت‌تر از گذشته است.

دولت الکترونیکی واژه‌ای است که این روزها با توجه به شرایط حاکم در کشور بیش از هر زمان دیگری شنیده می‌شود. اگر در دوره‌ای بحث بر سر الزام یا مزیت دولت ‌الکترونیکی بود، امروزه با فراگیر شدن کرونا و ویروس کووید-۱۹ دولت الکترونیکی به یک باید تبدیل شده، بایدی که امکان هیچ تشکیکی در آن وجود ندارد؛ چراکه فقط از این طریق می‌توان هم ویروس را کنترل کرد و هم به مردم خدمات رساند و چرخه اقتصادی کشور را به حرکت درآورد. 

 پروژه‌هایی که سوار قطار تکفا شده بودند حال به نظر می‌رسد با توجه به شرایط کنونی کشور پس از گذشت بیش از ۱۵ سال سرعت گرفته‌اند و کشیدن ترمز این قطار بسیار سخت‌تر از گذشته است. اما واقعیت این است که هنوز بسیاری از پروژه‌هایی که در دوره تکفا به عنوان پروژه‌های دولت‌ الکترونیکی تعریف شده ‌بودند هنوز پروژه‌های اصلی دولت‌ الکترونیکی به شمار می‌آیند و کماکان دولت سعی در اتمام و به نتیجه رساندن آنها دارد؛ پروژه‌های سلامت الکترونیکی، پنجره واحد تجاری و مالیات الکترونیکی خزانه‌داری الکترونیکی از جمله این پروژه‌ها هستند.

 در گزارش بخش خدمت و تجارت شماره ۸۲ ماهنامه پیوست وضعیت پروژه دولت الکترونیکی را بررسی کرده‌ایم که برای خواندن متن کامل این گزارش به لینک زیر مراجعه کنید. همچنین برای تهیه اشتراک آنلاین یا آفلاین ( نسخه چاپی) ماهنامه پیوست می‌توانید به سایت پیوست (peivast.com)  و بخش اشتراک ماهنامه مراجعه کرده و پس از عضویت در سایت اقدام به تهیه اشتراک یکماهه تا یکساله کنید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه