سبقت هواوی از سامسونگ و صدرنشینی اپل در بازار ساعت‌های هوشمند
جهان

سبقت هواوی از سامسونگ و صدرنشینی اپل در بازار ساعت‌های هوشمند

افزایش ۳۱ درصدی تقاضا برای مدل‌های Forerunner و Fenix  باعث شد تا گارمین به دومین برند بازار ساعت‌های هوشمند تبدیل شود.

نتایج جدیدترین تحقیقات موسسه‌ Counterpoint نشان می‌دهند که علی‌رغم شیوع ویروس کووید ۱۹، درآمد بازار جهانی ساعت‌های هوشمند ۲۰ درصد رشد داشته است. این اتفاق در شرایطی رخ داده که تعداد عرضه به بازار (Shipment) تولیدکنندگان ساعت هوشمند در نیمه‌ اول ۲۰۲۰، در مقایسه با بازه‌ مشابه در سال گذشته تغییری نداشته است. 

در نمودار رتبه‌بندی سهم برند‌های مختلف از بازار جهانی ساعت‌های هوشمند، اپل با ۵۱.۴ درصد در جایگاه اول و گارمین با ۹.۴ درصد در جایگاه دوم قرار دارد. هواوی نیز توانسته با سبقت گرفتن از سامسونگ به جایگاه سوم برسد.

به گزارش @peivast، اپل از نظر تعداد عرضه و سهم از بازار، صدرنشین بازار ساعت های هوشمند است. به دلیل تقاضای زیاد برای مدل Apple Watch S5 ، اپل از نظر درآمد نیمی از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. این برند آمریکایی در نیمه اول سال ۲۰۲۰ با رشد ۲۲ درصدی نسبت به بازه مشابه سال گذشته، با سهم ۵۱.۴ درصدی از کل بازار ساعت‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ و با اختلاف فاحش در جایگاه اول بازار ساعت‌های هوشمند قرار گرفته است.

شرکت چینی هواوی نیز که در بازار گوشی‌های هوشمند رشد بسیار قابل توجهی را پشت سرگذاشته، در بازار ساعت‌های هوشمند، با رشد ۵۷ درصدی نسبت به سال گذشته و با عبور از سامسونگ به رتبه سوم از نظر سهم بازار و همچنین رتبه دوم از نظر میزان فروش رسیده است. ساعت‌های Watch GT2 هواوی در بازار خانگی چین و کشورهای آسیایی محبوب زیادی کسب‌کرده و حجم عرضه به بازار در این دو منطقه، با رشد ۹۰ درصدی همراه بوده است.

افزایش ۳۱ درصدی تقاضا برای مدل‌های Forerunner و Fenix  باعث شد تا گارمین به دومین برند بازار ساعت‌های هوشمند تبدیل شود. آمریکای شمالی و اروپا همچنان بازار‌های اصلی ساعت‌های گارمین به حساب می‌آیند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه