آمادگی ایران برای همکاری با روسیه در حوزه هوش مصنوعی
تکنولوژی

آمادگی ایران برای همکاری با روسیه در حوزه هوش مصنوعی

معاون وزیر ارتباطات در کارگروه همکاری های ایران و روسیه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از علاقمندی و آمادگی ایران برای همکاری مشترک با روسیه در زمینه هوش مصنوعی خبر داد.

حمید فتاحی در دومین نشست کارگروه همکاری های ICT ایران و روسیه که به صورت آنلاین با حضور معاون وزیر توسعه دیجیتال روسیه برگزار شد، علاقمندی ایران را برای همکاری مشترک در حوزه های هوش مصنوعی، دولت الکترونیک، شهر هوشمند و توسعه کسب و کارهای نوین با این کشور مطرح کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست با اشاره به پاندمی کوید ۱۹ در دنیا، گفت: کرونا همکاری کشورها در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات را بیش از گذشته به یک ضرورت تبدیل کرده است. اگر پیش از این کارشناسان این حوزه صحبت از انقلاب صنعتی چهارم و تحول دیجیتال می کردند امروز با فراگیر شدن این بیماری در سطح جهان، همه مردم بیش از گذشته به تاثیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پی برده اند.

وی با اشاره به اینکه روابط ایران و روسیه از روند رو به رشدی برخوردار بوده است، تصریح کرد: وزارتخانه های دو طرف و وزرای ایران و روسیه جلسات  متعددی در این حوزه داشتند که مهم ترین این اقدامات برگزاری اجلاس چهار جانبه ایران، روسیه، آذربایجان و ترکیه بود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به توافقات خوبی که در این جلسات انجام شده است، افزود: این جلسه مربوط به توافق وزیر ارتباطات ایران و وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه در فروردین سال ۹۶ است که در نخستین دور این گفتگو ها درباره کلیات مورد توافق به جمع بندی رسیدند. در نخستین جلسه، دو سند مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و فضایی به امضای طرفین رسید.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه ۴ محور داشت، افزود: همکاری در زمینه مخابرات و سرویس های پستی و پست مالی، همکاری در زمینه سرویس های ارتباطات و اقتصاد دیجیتال، همکاری در زمینه امنیت اطلاعات و همکاری در زمینه های آموزشی و پژوهشی، موضوعات محورهای این همکاری هستند.

به گفته فتاحی، توافق نامه در حوزه امنیت اطلاعات به مراحل پایانی خود رسیده است و دو طرف آماده امضای آن هستند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه