انتشار تصاویر جدیدی از ساختار میدان مغناطیسی خورشید
تکنولوژی

انتشار تصاویر جدیدی از ساختار میدان مغناطیسی خورشید

تصاویر جدید و خیره کننده ای از خورشید، ساختار میدان مغناطیسی "پاپ‌کورن مانند" ستاره منظومه شمسی را نشان می‌دهد.

دانشمندان آلمانی به تازگی به روزرسانی یک تلسکوپ خورشیدی به نام "گرگور"(GREGOR) را در رصدخانه "تیده"(Teide) واقع در جزایر قناری به پایان رسانده اند و نتیجه آن ظهور مجموعه جدید و دیدنی از تصاویر خورشید شده است.

"لوسیا کلینت" دانشمند موسسه فیزیک خورشیدی "لایب نیتس" در فرایبورگ آلمان و محقق اصلی این پروژه در بیانیه ای گفت: این یک پروژه بسیار مهیج و در عین حال بسیار چالش برانگیز بود. ما تنها در یک سال، اپتیک، مکانیک و الکترونیک را کاملاً دوباره طراحی کردیم تا به بهترین کیفیت ممکن برسیم.

تلسکوپ خورشیدی "گرگور" مشاهدات خود را در سال ۲۰۱۲ به عنوان بزرگترین تلسکوپ خورشیدی اروپا آغاز کرد و پروژه ارتقای آن در سال ۲۰۱۸ آغاز شد. این ارتقا شامل کار بر روی سیستم های نوری و کنترل این تلسکوپ، رنگ آمیزی مجدد رصدخانه برای انعکاس نوری کمتر و تداخل کمتر در مشاهدات و اجرای سیاست های جدید برنامه ریزی برای بهبود تولید علمی از مشاهدات بود.

بنابراین این تلسکوپ با توجه به ارتقاهای صورت گرفته اکنون به دانشمندان این امکان را می دهد که رویدادهایی را در خورشید ثبت کنند که تنها ۵۰ کیلومتر وسعت دارند و از آنجا که فعالیت خورشیدی با پایان یافتن نقطه کمینه در چرخه ۱۱ ساله فعالیت خورشیدی در حال افزایش است، زمینه های زیادی برای مطالعه توسط "گرگور" وجود دارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه