نقش بخش خصوصی در توسعه صنعت ICT
ایران

نقش بخش خصوصی در توسعه صنعت ICT

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشد ۱.۷ درصدی سهم اقتصاد دیجیتال در GDP، گفت: این اتفاقات حاصل تلاش بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بوده است.

نشست مشترک «کمیته سنا» و «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» در محل این وزارتخانه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همراه با جمعی از معاونان این وزارتخانه و نمایندگان کمیته سنا تشکیل شد. در این جلسه، «اثرات پاندمی کرونا و جهش ناگهانی نرخ ارز بر کسب‌وکارها»، «درخواست تعدیل در قراردادهای حوزه فاوا»، «تخصیص ارز با اولویت ضروری و پراهمیت به حوزه ICT» و «استفاده از ظرفیت تشکل‌های بخش خصوصی به عنوان بازوی مشورتی، عملیاتی و اجرایی در امور حوزه فاوا»، از جمله موضوعات مورد گفتگو بودند.

کمیته سنا متشکل از بزرگترین تشکل‌های صنفی و ملی در حوزه فاوا یعنی «سندیکای صنعت مخابرات ایران»، «سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور» و «اتحادیه پیمانکاران و صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی صنعت مخابرات ایران»، با گستره پوششی سراسر زنجیره تامین حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله تولیدات، واردات و صادرات به‌ عنوان رگولاتور بخش خصوصی فعال است.

به دنبال نشست‌های این کمیته با «مرکز ملی فضای مجازی» و همچنین «دفتر امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت» که «ارسال درخواست به رییس جمهوری توسط ابوالحسن فیروزآبادی رییس مرکز ملی فضای در خصوص تعدیل در قراردادهای منعقده شرکت‌های ICT با دستگاه‌های اجرایی»، و همچنین «ارائه مفاد پیشنهادی کمیته سنا در خصوص چگونگی اعمال تعدیل در این قراردادها به دفتر امور صنایع وزارت صمت»، را در پی داشته است؛ موضوع تعدیل در قراردادهای منعقده حوزه فاوا با دستگاه‌های دولتی، و دیگر معضلات پیش‌آمده در شرایط حاد سال جاری، در این نشست نیز مورد بررسی قرار گرفتند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه