دیتاسنتر مادر شبکه ملی اطلاعات افتتاح شد
ایران

دیتاسنتر مادر شبکه ملی اطلاعات افتتاح شد

مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات با هدف حمایت از خدمات پایه و ایجاد زیرساخت‌ها برای ارائه‌دهندگان این خدمات در کشور با نام سردار سلیمانی راه‌اندازی شد.

مراسم افتتاح دیتاسنتر شبکه ملی اطلاعات با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، اکبری رئیس کمیسیون صنایع و برخی اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی برگزار شد.

در این مراسم حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: پس از صدور فرمان پنج ماده‌ای رهبر معظم انقلاب در زمینه تسریع در اجرای شبکه ملی اطلاعات و تصویب سند معماری این شبکه، موضوع حمایت از خدمات پایه و ایجاد زیرساخت برای ارائه‌دهندگان این خدمات در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: طی این مدت زمان کم، تیم‌های مربوط به ایجاد این زیرساخت‌ها در شرکت ارتباطات زیرساخت فعال شدند و هم‌اکنون شاهد بهره‌برداری از دیتاسنتر مادر شبکه ملی اطلاعات برای ارائه خدمات پایه و پلتفرم‌هایی که در این شبکه فعال می‌شوند، هستیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: در این زمینه با برخی موانع به دلیل تحریم و بودجه مواجه بودیم و از کمیسیون صنایع نیز می‌خواهیم که برخی موانع دست و پاگیر قانونی را برای توسعه اهداف مد نظر در شبکه ملی اطلاعات تسهیل کند.

به گزارش مهر، این مرکز با ظرفیت هزار رَک برای ارائه خدمات رایگان به پیام‌رسان‌ها و موتورهای جستجوی بومی در بومهن تهران راه‌اندازی شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه