رفع چالش های صنعتی شرکت های دانش بنیان توسط دانشجویان
اقتصاد

رفع چالش های صنعتی شرکت های دانش بنیان توسط دانشجویان

مسابقه دانشجویی «ره نشان» در ۵ محور انرژی، آب و محیط زیست، هوشمندسازی، حمل و نقل و زیست شناسی به منظور رفع چالش های صنعتی برگزار می شود.

احسان ایرانمنش مدیرعامل یک مرکز نوآوری و شتابدهی امروز در نشست خبری در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به جزئیات مسابقات «ره نشان» گفت: ایده در فضای خلا شکل نمی گیرد بلکه بایدبرآمده از یک چالش باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها با راه اندازی مراکز نوآوری و شتابدهی وضعیت خوبی نسبت به قبل دارند، اظهار داشت: اما معمولاً این ایده ها در راستای حل یک مسئله نیستند. از این رو درصدد برآمدیم تا مسابقه «ره نشان» را در راستای رفع مشکلات شرکت های دانش بنیان برگزار کنیم تا دانشجویان مستعد با دانش خود به رفع چالش های صنعتی این شرکت ها بپردازند.

این فعال نوآوری و شتابدهی با تأکید بر اینکه دانشجویانی که بتوانند حل یک چالش در صنعت مشخص را برعهده بگیرند، نخبه هستند، گفت: برای برگزاری رویداد «ره نشان» با هزار و ۶۰۰ شرکت جلسه برگزار کرده ایم و از این تأملات ۱۰۰ پروژه تعریف شد و ۴۰ پروژه مورد تأیید قرار گرفت.

ایرانمنش با اشاره روند مسابقه «ره نشان» گفت: طبق فراخوانی که از ۱۴ شهریور ماه از طریق مراکز و انجمن های علمی اعلام شده، دانشجویان می توانند در راستای حل چالش های این شرکت های مشخص، برآیند و مشکلات این شرکت ها را با دانش خود برطرف کنند.

وی تأکید کرد: در مهرماه بعد از ارزیابی تیم ها و افراد مشخص در مسابقه «ره نشان»، دانشجویان وارد پروژه می شوند و می توانند طی سه ماه با یکدیگر به رقابت بپردازند. در این زمان، فرآیند تیم سازی انجام می گیرد و در نهایت تیم ها ی برگزیده وارد شرکت ها خواهند شد تا پروژه خود را به نتیجه برسانند.

این فعال نوآوری و شتابدهی با بیان اینکه مسابقه در ۵ محور انرژی، آب و محیط زیست، هوشمندسازی، حمل و نقل و زیست شناسی برگزار می شود، اظهار داشت: افراد و تیم های برگزیده که توانستند چالش صنعت مربوطه را رفع کنند، مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار می گیرند. دانشجویانی که دنبال فرصت هستند می توانند ثبت نام کرده و از امتیازات نخبگی نیز برخوردار شوند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه