۵ درصد نقاط کشور پوشش اینترنت ندارد
ایران

۵ درصد نقاط کشور پوشش اینترنت ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما در ۵ درصد نقاط جمعیتی کشور، پوشش اینترنت نداریم که ایراد مربوط به وزارت ارتباطات است.

محمدجواد آذری جهرمی در یک برنامه تلویزیونی درباره آمار سه و نیم میلیون دانش آموز که به امکانات فضای مجازی دسترسی ندارند گفت: بر اساس اعلام آموزش و پرورش سه و نیم میلیون دانش آموز به هر دلیلی برنامه شاد را نصب نکرده‌اند و آمار بالایی است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: ما در ۵ درصد نقاط جمعیتی پوشش اینترنت نداریم که ایراد مربوط به وزارت ارتباطات است از این تعداد در حدود ۷۰۰ هزار دانش آموز در این مناطق هستند و بقیه دانش آموزانی هستند که ابزار دسترسی ندارند و ما اعلام کردیم تا پایان سال تمام نقاط روستایی کشور به شبکه اینترنت متصل می‌شوند تا آمار اتصال به شبکه به صد در صد برسد.

وی درباره ظرفیت شبکه ارتباطی کشور برای پاسخگویی به نیاز آموزش در کشور، افزود: ظرفیت شبکه ارتباطی ما در حدود ۲۱ هزار گیگا بیت بر ثانیه است و با نیاز ۷۰۰ گیگابیتی درخواستی آموزش و پرورش که کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت شبکه است، دیروز میزان استفاده از این ظرفیت ۵ گیگ بوده است.

آذری جهرمی با اشاره به اقدامات انجام شده در این مدت کوتاه برای تجهیز مدارس به شبکه ملی اطلاعات، گفت: با آخرین تکنولوژی‌های روز ۸۶ هزار مدرسه در کل کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است و همچنین با طرح موضوع مدارس کپری، در ابتدا، این مدارس به شبکه متصل شدند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه