۴ محصول پارک فناوری پردیس رونمایی شد
شرکت‌ها

۴ محصول پارک فناوری پردیس رونمایی شد

در هجدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس از ۴ محصول ساخته شده توسط شرکتهای عضو پارک رونمایی شد.

بعد از ظهر امروز، هجدهمین اجلاس سالیانه پراک فناوری پردیس با حضور سورنا ستاری معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری، محسن دهنوی رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی، مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس و اعضای شرکتهای داشن بنیان عضو برگزار شد.

جک رباتیک رفع انسداد و ترمیم جداره چاه‌های عمیق آب

پایین رفتن سطح آب زیرزمینی در سال‌های گذشته و به دنبال آن نشست زمین، موجب می‌شود تا دیواره‌های چاه آسیب دیده و یا به دلیل ریزش، دچار دفرمگی یا انسداد شود. لذا به جهت حفظ چاه و پرهیز از تحمیل هزینه‌های گزاف ناشی از تخریب آن، ترمیم چاه از اهمیت بالایی برخوردار است. 

جک چاه هیدرولیک این شرکت با وزن حدود ۵۰۰ کیلوگرم، با ۴ فک باز شونده یکپارچه قادر است انواع و اشکال مختلف دفرمگی و انسداد دیواره چاه را با ضریب اطمینان بالا بر طرف کند. 

این جک با قرار گیری در محل دفرمگی، با فشار هیدرولیکی حدود ۲۰۰ بار، نیرو ۵۰ تنی به دیواره چاه وارد کرده و با به عقب راندن دیواره‌ها، دفرمگی یا انسداد دیواره چاه را ترمیم می‌کند. سپس بار دوم جک با حمل یک تکه ورق فلزی مواج به محل عملیات برگشته و مجددا با ایجاد فشار هیدرولیکی، ورقه فلزی را به دیواره پرس می‌کند تا از این طریق از ایجاد دفرمگی و ریزش مجدد در آن قسمت از چاه جلوگیری شود.

خریداران این محصول شرکت‎های آب و فاضلاب کشور و پیمانکاران آب و فاضلاب و حفاران و پیمانکاران چاه آب هستند. 

طراحی ۴ فک با توان پوشش دهی چاه های قطر ۱۰ تا ۱۶ ضریب اطمینان بالا در رفع انسداد و دفرمگی طراحی این جک به صورتی است که امکان گیر کردن آن در چاه بسیار کم است و چنانچه به هر دلیلی در چاه گیر کند، تمام اجزای آن به راحتی جدا شده و به صورت تکه تکه از چاه خارج می‌شود.

بازرسی حین عملیات توسط دوربین در این محصول پیش بینی شده است.

نمونه‌هایی از جک‌های رفع انسداد، در برخی کشورهای خارجی ساخته شده ولی به دلیل تحریم‌ها و نرخ ارز، واردات آن به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد. ضمن اینکه پشتیبانی ربات توسط سازنده خارجی به دلیل تحریم‌ها امکان پذیر نیست.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه