فیشینگ اطلاعات با تله لوازم‌التحریر ارزان!
ایران

فیشینگ اطلاعات با تله لوازم‌التحریر ارزان!

با باز شدن مدارس، کلاهبرداران با موضوع فروش لوازم‌التحریر ارزان‌قیمت، اقدام به ارسال لینک‌های جعلی و هدایت کاربران به درگاه‌های فیشینگ بانکی برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان و خالی کردن حساب آن‌ها می‌کنند.

یکی از شگردهای جمع‌آوری اطلاعات کاربران، سایت‌های فیشینگ است. رصد فضای مجازی سایت‌هایی جعلی را نشان می‌دهد که برای ارائه خدمات به کاربران، اطلاعات حساب افراد را جمع‌آوری و از این اطلاعات سوءاستفاده کرده یا آن را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

از طرفی، ‌ شروع فعالیت مدارس بعد از یک دوره‌ تعطیلی طولانی، جذابیت خاص خود را برای دانش‌آموزان به خصوص دوره ابتدایی دارد و اگرچه وزارت آموزش‌و پرورش اعلام کرده نیازی به خرید لباس فرم جدید نیست، ولی شوق‌و ذوق دانش آموزان در تهیه لوازم‌التحریر و کیف‌و کفش وصف‌ناشدنی است.

از سوی دیگر به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، تمایل خانواده‌ها به خرید اینترنتی بیشتر شد است و تبلیغات با موضوع فروش لوازم‌التحریر ارزان‌قیمت هم در فضای مجازی کم نیست. این موضوع بهانه خوبی است برای مجرمین اینترنتی که کاربران را به‌ سوی درگاه‌های جعلی هدایت کنند. زیرا به گفته مسوولان مرتبط با امنیت کاربران در فضای مجازی، بیشترین ارجاع به سایت‌های فیشینگ از طریق شبکه‌های اجتماعی است. به همین دلیل پلیس فتا در این زمینه هشدار داده است که برای خرید این اقلام حتماً به سایت‌های معتبر دارای ای‌نماد مراجعه کنید.

مهم‌ترین عنصر در ارزیابی اعتبار هر فروشگاه اینترنتی داشتن نماد اعتماد الکترونیک است. نماد الکترونیک فقط به فروشگاه‌های حقیقی یا حقوقی اعطاء می‌شود که توسط سیستم‌های دولتی ازجمله مرکز توسعه تجارت الکترونیک، کسب‌وکار آن‌ها تائید شده باشد. معمولاً فروشگاه‌هایی که نماد اعتماد الکترونیک دارند لوگوی نماد را در صفحه اصلی قرار می‌دهند تا همه بتوانند آن‌ها را بررسی کنند.

با توجه به اینکه کلاهبرداران، اقدام به ارسال لینک‌های جعلی تحت عنوان خرید آنلاین لوازم‌التحریر با قیمت باورنکردنی در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند، لازم است فریب پیام‌ها و آگهی‌های تبلیغات منتشرشده در فضای مجازی در کانال‌ها و گروه‌ها را نخورید و اگر قصد خرید آنلاین را دارید، حتماً از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنید، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن، ملزم به رعایت قوانین نیز هستند و از خرید کالا و خدمات تبلیغ‌شده در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه