سریع‌ ترین سرعت دانلود اینترنت 5G متعلق به کدام کشورها است؟
اقتصاد

سریع‌ ترین سرعت دانلود اینترنت 5G متعلق به کدام کشورها است؟

ز بین تمامی کشورهایی که به فناوری اینترنت نسل پنجم دسترسی دارند، برخی توانسته‌اند با سرعت بسیار بالای 5G کاربران را شگفت‌زده کنند.

یک گروه تحقیقاتی به تازگی تلاش کرده تا با تحت نظر قرار دادن میزان استفاده کاربران از این فناوری در کشورهای مختلف به میزان سرعت اینترنت 5G مناطق پی ببرد و نتایج را در کنار یکدیگر قرار دهد. تحقیق صورت گرفته کشورهای آسیایی، اروپایی و شمال قاره آمریکا را مورد بررسی قرار داده است.

در ادامه فهرستی از کشورهایی قرار دارد که بیش از هر منطقه‌ای از سرعت و کیفیت فناوری 5G برخوردارند.

سرعت اینترنت کره جنوبی

کره جنوبی اولین کشوری است که فناوری اینترنت نسل پنجم را رسماً در جهان استفاده کرد و آن را در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۱۹ به شهروندان خود ارائه داد. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شهر در این کشور به اینترنت نسل پنجم دسترسی دارند و حدود شش میلیون نفر از این قابلیت به صورت  روزانه استفاده می‌کنند؛ سرعت اینترنت 5G در این کشور ۳۱۲ مگابیت بر ثانیه است.

 

اینترنت نسل پنجم استرالیا

با وجود آن که تجاری‌سازی فناوری 5G در استرالیا از سال ۲۰۱۹ آغاز شد، اما تنها تعداد مشخصی از شهرهای این کشور از اینترنت نسل پنجم برخوردارند. در حال حاضر تنها ده شهر در استرالیا اینترنت 5G دارند که از سرعتی مطابق با ۲۱۵.۷ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

 

سرعت 5G در تایوان

اینترنت نسل پنجم در تایوان بسیار نوظهور بوده و تمامی فناوری آن نیز از شرکت اریکسون گرفته شده است. این کشور با سرعت ۲۱۰.۲ مگابیت بر ثانیه از سریع‌ترین کشورهای مجهز به 5G است.

فناوری 5G در کانادا

همانند تایوان، کانادا نیز تنها چند ماه است که از اینترنت نسل ۵ پشتیبانی می‌کند. این فناوری در حال حاضر به ونکوور، کلگری، ادمونتون، تورنتو، اتاوا و مونترال راه پیدا کرده است. سرعت اینترنت 5G در کانادا با ۱۷۸.۱ مگابیت بر ثانیه مطابقت دارد.

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه