قرارگیری دانشگاه شهید رجایی در نظام رتبه بندی جهانی تایمز
ایران

قرارگیری دانشگاه شهید رجایی در نظام رتبه بندی جهانی تایمز

دانشگاه شهید رجایی برای نخستین بار در نظام رتبه‌بندی جهانی تایمز قرار گرفت و در آخرین رتبه بندی جهانی تایمز حایز رتبه +۱۰۰۱ شده است.

نکته قابل ذکر درباره رتبه‌بندی ۲۰۲۱ تایمز (اعلام شده در سال ۲۰۲۰)، رقابت بسیار بالای دانشگاه‌های ایرانی است طوری که ۴۷ دانشگاه ایرانی در نظام رتبه‌بندی تایمز در سال ۲۰۲۰ در بین ۱۵۰۰ دانشگاه از سراسر جهان حایز رتبه شدند.

نظام رتبه‌بندی تایمز هر ساله رتبه‌بندی جامعی از بررسی اطلاعات بیش از ۲۶۰۰ دانشگاه از ۹۳ کشور جهان ارائه می‌دهد. موسسه تایمز در انگلستان به مدت ۸ سال است که اقدام به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی می‌کند. در سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰، این موسسه جهت تأمین داده های پژوهشی با نظام رتبه‌بندی رتبه‌بندی QS همکاری داشته است که ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان را با ۶ شاخص ارزیابی می‌کرده است.

از سال ۲۰۱۰ موسسه تایمز همکاری خود را با موسسه  Quacquarelli Symonds پایان می دهد و موافقتنامه جدیدی با تامسون روتیرز (موسسه اطلاعات علمی ISI) امضا می‌کند تا روش جدید خود را عملیاتی کند. همچنین در تعداد (۱۳ شاخص) و ماهیت شاخص‌ها نیز بازنگری نموده است. این موسسه علاوه بر وب سایت خود، دارای مجله ای است که اخبار، تحلیل های کارشناسی و گفت‌وگوها و … را نیز در حوزه آموزش عالی در بردارد.

این مجله در دو قالب مخصوص انگلستان و نیز قالب جهانی منتشر می شود. سردبیر این مجله، Phil Baty است و مهمترین معیارهای این نظام رتبه‌بندی، آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین المللی است، هر کدام از این معیارها دارای شاخص‌هایی هستند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه