موشک یک استارت آپ نوپا به مدار تعیین شده نرسید
جهان

موشک یک استارت آپ نوپا به مدار تعیین شده نرسید

یک استارت آپ فضایی نوپا نخستین عملیات پرتاب موشک خود را انجام داد. هرچند موشک به طور موفقیت آمیز به فضا پرتاب شد اما به مدار تعیین شده نرسید.

استارت آپ نوپای آسترا که در حوزه ارسال ماهواه و پرتاب موشک به فضا فعالیت می کند، در نخستین عملیات پرتاب خود با شکست روبرو شد.

این شرکت در توئیتر اعلام کرد موشکی به نام راکت۳.۱ را به طور موفقیت آمیز به فضا پرتاب کرده است. اما موشک مذکور به دلیل اختلالی در قسمت اول موشک به مدار تعیین شده نرسید.

هیچ ویدئوی زنده ای از این پرتاب ثبت نشده و فقط جزئیات آن منتشر شده است. شرکت آسترا در یک بیانه اعلام کرد موشک مذکور هیچ محموله ای همراه نداشته و پس از بازگشت به زمین در منطقه ای ایمن فرود آمده است.

آسترا در یک پست وبلاگی در این باره  نوشت: ما امشب شاهد یک عملیات زیبای پرتاب بودیم. بررسی اطلاعات اولیه نیز نشان می دهد موشک عملکرد خوبی داشته است.

کریس کمپ و آدام لندن بنیانگذاران این شرکت نیز اعلام کردند، طبق پیش بینی آنها قبل از آنکه موشکی به مدار زمین بفرستند، حداقل باید ۳ پرتاب انجام دهند. این امر نشان دهنده چالش های فنی پروژه های موشکی است.

آنها در خصوص اختلال ایجاد شده در موشک اعلام کردند: به نظر می رسد در اوایل عملیات سیستم هدایت نوسان اندکی در فرایند پرواز ایجاد کرد و همین امر سبب شد موشک از مسیر تعیین شده ، دور شود و در نتیجه سیستم ایمنی پرواز دستور خاموش شدن موتورها را صادر کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه