رشد ۲ برابری سایت‌های تلفن همراه در خراسان جنوبی
ایران

رشد ۲ برابری سایت‌های تلفن همراه در خراسان جنوبی

تعداد سایت‌های تلفن همراه خراسان جنوبی در سال‌های اخیر بیش از ۲ برابر رشد داشته و توسعه شبکه فیبرنوری در این استان مرزی تا روستاها پیش رفته است.

تعداد سایت‌های نسل دوم، سوم و چهارم تلفن همراه در خراسان جنوبی از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون رشد ۲ برابری را نشان می‌دهد به این معنا که نسل دوم از ۴۷۱ سایت به ۷۲۰، نسل سوم از ۱۵۰ به ۳۳۰ سایت و نسل چهارم از ۱۳۱ اکنون به ۲۹۰ سایت رسیده است.

همچنین طول شبکه فیبرنوری استان در ابتدای دولت یازدهم بیش از ۲ هزار و ۴۲۷ کیلومتر بود که ابتدای دولت دوازدهم به سه هزار و ۵۶۸ کیلومتر و اکنون به سه هزار و ۶۳۷ کیلومتر افزایش یافته است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت تدبیر و امید با هدف توسعه و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در استان خراسان جنوبی پروژه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داد که از مهمترین آنها می‌توان به ۲۷۰ کیلومتر فیبرنوری اشاره کرد.

با توجه به ظرفیت بالای فیبرنوری در انتقال دیتا، توسعه این نوع خط ارتباطی علاوه بر تقویت سرویس‌های ارتباطی موجود، امکان ارائه سرویس‌های نوین ارتباطی را در روستاها امکان‌پذیر می‌کند و با اتصال برخی سایت‌های همراه به شبکه فیبرنوری، امکان ارتقای فناوری برای این سایت‌ها نیز فراهم می‌شود.

استان خراسان جنوبی با مساحت ۱۵۱ هزار و ۱۹۳ کیلومتر مربع، ۹.۱۷ درصد از مساحت کل کشور را شامل می‌شود و از این نظر سومین استان پهناور ایران است از این رو پراکنده بودن و فاصله طولانی بین شهرها و روستاهای این استان در سالیان گذشته سبب محرومیت این مناطق از لحاظ ارتباطات و فناوری اطلاعات شده بود و اکثر امور به صورت سنتی و دستی انجام می‌شد.

توجه ویژه دولت به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی طی سال‌های اخیر سبب رشد شاخص‌ها در مناطق کمتر توسعه یافته و کاهش شکاف دسترسی به این خدمات در مناطق شهری و روستایی استان خراسان جنوبی شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه