درآمد شرکت‌های ابر چینی در دوران کرونا ۷۰ درصد افزایش یافت
جهان

درآمد شرکت‌های ابر چینی در دوران کرونا ۷۰ درصد افزایش یافت

درآمد شرکت‌های چینی بر خدمات ابری در سه ‌ماهه دوم سال جاری به رکورد بالایی دست یافته است که به دلیل افزایش استفاده از ابزارهای کسب‌وکار آنلاین در دوره شیوع ویروس کرونا بوده است.

تحلیلگران می‌گویند این دستاورد با وجود اعمال محدودیت‌های دولت چین بر شرکت‌های فناوری خارجی و افزایش تنش‌های تجاری با ایالات متحده آمریکا کسب شده و باعث شده بسیاری از ارائه‌دهندگان بزرگ ابر در جهان نتوانند در بازار چینی رقابت کنند.

شرکت‌های چین ۴.۳ میلیارد دلار درآمد از خدمات ابر در نیمه اول سال ۲۰۲۰ کسب کرده‌اند که به گزارش موسسه تحقیقاتی Canalys نسبت به دوره مشابه در سال قبل، حدود افزایش ۷۰ درصدی داشته است.

بر اساس گزارش Canalys بخشی از این رشد به دلیل افزایش استفاده کسب‌وکارها از ابزارهای فناوری-اطلاعاتی آنلاین در بحران COVID-19 و دورکاری کارمندان از خانه بوده است. استفاده از پهن‌باند نیز در سراسر این کشور طی سال‌های اخیر افزایش یافته است. Canalys همچنین در گزارش خود اشاره می‌کند که چین در ماه ژوئن حدود ۱۲.۴ درصد از بازار ابر جهانی را به خود اختصاص داد که نسبت به ژوئن سال ۲۰۱۹ رشد ۹.۶ درصدی را تجربه کرده است. گروه علی‌بابا (Alibaba Group) که شرکت غول‌پیکر چینی است، حدود ۴۰ درصد از کل درآمد یک‌چهارم دوم سال را به خود اختصاص داده که تقریبا دو برابر نزدیک‌ترین رقبایش تنست (Tencent) و شرکت فناوری هوآوی است.

راب اتکینسون، مدیر بنیاد نوآوری و فناوری اطلاعات (ITIF) که در واشنگتن قرار دارد، در این مورد می‌گوید: «بخشی از بازار ابر به‌سرعت در چین در حال رشد است؛ چون استفاده از پهن‌باند شخصی و تجاری همچنان رشدی قابل‌توجه و سریع دارد.» مدیران آمازون، مایکروسافت و دیگر ارائه‌دهندگان ابر آمریکایی از اعضای هیئت‌مدیره این بنیاد هستند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه