ماهواره «پارس۱» به سرانجام رسید
ایران

ماهواره «پارس۱» به سرانجام رسید

وزیر ارتباطات گفت: کار آزمایش‌های نهایی ماهواره «پارس ۱» به عنوان پیشرفته‌ترین ماهواره سنجش از دور کشور در پژوهشگاه فضایی ایران به سرانجام رسید و هفته آینده تحویل سازمان فضایی می‌شود.

محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه «بومی‌سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات» که در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برپا شد، گفت: ماهواره پارس ۱ پیشرفته‌ترین ماهواره‌ای است که تابحال در کشور ساخته شده است.

وی ادامه داد: کار آزمایش‌ها و تحویل نهایی این ماهواره توسط پژوهشگاه فضایی ایران انجام شده و هفته آینده مراحل تحویل به سازمان فضایی ایران را طی خواهد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: از این پس پژوهشگران پژوهشگاه فضایی ایران تمرکز خود را بر روی ساخت ماهواره مخابراتی «ناهید ۲» می‌گذارند.

وزیر ارتباطات در این مراسم با بیان اینکه در حوزه اقتصاد دیجیتال و تحقق اهداف آن یکی از محورهای اصلی به تولید داخل محصولات صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات اختصاص دارد، گفت: سهم آی سی تی از تولید داخل به ۶.۵ درصد رسیده است و بخشی از آن مرهون تولیدات داخلی فناوری اطلاعات است.

وی با بیان اینکه همزمان با رشد صنعت آی سی تی، صنعت مخابرات در کشور رشد خوبی داشته است، گفت: سوئیچ سازی در ایران همزمان با کشورهایی مانند چین و کره پیشرفت خوبی داشت اما به لحاظ استفاده از این تکنولوژی ها هدایت خوبی صورت نگرفت و مدل اقتصادی خوبی را شاهد نبودیم. به همین دلیل و با وجود ارائه خدمات مطلوب تر توسط وندورهای خارجی رفته رفته شاهد حذف این تولیدات در کشور شدیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه