چگونه در بورس سرمایه‌گذاری کنیم؟
اقتصاد

چگونه در بورس سرمایه‌گذاری کنیم؟

بسیاری اقتصاد ایران را به یک بیمار مبتلا به دیابت تشبیه می‌کنند که با وجود نقدینگی زیادی که در کشور وجود دارد این سرمایه‌ها و پول‌ها به سمت تولید و شرکت‌های سرمایه‌گذاری هدایت نمی‌شود.

مردم این روزها منتظر هستند تا دوباره بورس به روزهای خوش گذشته‌اش باز گردد و ارزش سهم‌ها شرکت‌ها هر روز افزایش یابد. بورس در مرداد ماه پس از یک دوره یکساله که همواره با افزایش ارزش مواجه بود به یکباره سیل نزولی به خود گرفت و این ریزش قیمت‌ها هنوز هم ادامه دارد. در این میان بسیاری از مردم برای کسب سود یا حفظ ارزش دارایی‌هایشان بخشی از سرمایه‌های خود را تبدیل به سهام کردند و تعداد افراد حقیقی داری سهام در بورس هر روز بیشتر از روز گذشته افزایش یافت.

بسیاری اقتصاد ایران را به یک بیمار مبتلا به دیابت تشبیه می‌کنند که با وجود نقدینگی زیادی که در کشور وجود دارد این سرمایه‌ها و پول‌ها به سمت تولید و شرکت‌های سرمایه‌گذاری هدایت نمی‌شود بلکه در بازارهای مختلف می‌چرخد در حالی که اگر امکان هدایت این سرمایه‌ها به سمت بازارهای درست وجود داشته باشد نه تنها شهروند آسیب کمتری خواهند دید بلکه صنایع نیز قدرت خواهند گرفت و تا حدودی مشکل نقدینگی‌اشان مرتفع می‌شود.

امید موسوی مدیرعامل و بنیا‌ن‌گذار شرکت تحلیل‌گر امید به عنوان هلدینگ مدیریت سرمایه خرد گفت:  «در اکثر کشورهای دنیا پیش از اینکه افراد به صورت مستقیم اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس و خرید و فروش سهام کنند، بلکه شرکت‌های واسط این کار را برای آنها انجام می‌دهند چرا که بررسی تعدادی زیادی شرکت و پیش‌بینی میزان سود آنها برای همگان امکان‌پذیر نیست اما متاسفانه در ایران مردم بیشتر خود به سمت خرید سهام و ورود به بورس رفتند.»

????او با اشاره به ابزار هوش مصنوعی که این شرکت برای پیش‌بینی قیمت سهام در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد افزود: « ما از ابزار هوش مصنوعی برای پیش‌بینی بازار و سرمایه‌گذاری در بهترین سهام شرکت‌ها استفاده می‌کنیم پیشتر این سرویس‌های خود را فقط در اختیار شرکت‌های بزرک و بانک‌ها قرار می‌دادیم حال با ایجاد بستر مانو امکان استفاده عموم مردم را از این ابزار فراهم کرده‌ایم.»

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه