مشاغل خانگی بهترین کسب و کار در روزهای کرونا
ایران

مشاغل خانگی بهترین کسب و کار در روزهای کرونا

ثبت نام متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی از ششم شهریور ماه آغاز شده و علاقمندان کسب و کارهای خانگی تا دو هفته دیگر فرصت دارند با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی وزارت کار مراحل ثبت نام خود را دنبال کنند.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح های اشتغال حمایتی ذیل برنامه اشتغال فراگیر وزارت کار است که با نقش آفرینی موثر جهاد دانشگاهی و سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان به عنوان نهاد واسط، تسهیل‌گر و توسعه‌ای به شکل آزمایشی در ۹ استان آذربایجان ‌غربی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، چهارمحال ‌و بختیاری، کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام به اجرا درآمده و اجرای آن تاثیر بسزایی در کاهش بیکاری استانها داشته است.

تعامل با دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی مرتبط با اجرای طرح، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی جهت اتصال و تسهیل دسترسی به بازار و فراهم کردن امکان بازاریابی و فروش محصولات خانگی از جمله اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.

به دنبال شیوع کرونا نه تنها بخشهای خدماتی و بسیاری از کسب و کارها تحت تاثیر قرار گرفتند؛ بلکه مشکلات بسیاری برای مشاغل خرد و کوچک به وجود آمد بر همین اساس وزارت کار مصمم شد طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را با توجه به ضرورت بیش از پیش به گسترش مشاغل خانگی در دوران کرونا و به منظور حمایت از اقتصاد خانوارها، تحقق شعار جهش تولید و تبیین جایگاه مشاغل خانگی در دستور کار قرار دهد.

در واقع با توجه به مزیت کسب و کارهای خانگی در دوران کرونا، طرح توسعه مشاغل خانگی از حالت آزمایشی خارج و مقرر شد تا در ۳۱ استان کشور به اجرا درآید.

در همین راستا، ثبت‌نام متقاضیان مشاغل خانگی در "طرح ملی توسعه مشاغل خانگی" با ظرفیت ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر همزمان با هفته دولت از ششم شهریور ماه آغاز شد و وزارت کار طی فراخوانی از علاقمندان راه اندازی مشاغل خانگی دعوت کرد تا به سامانه http://www.inhb.ir مراجعه و ضمن ثبت درخواست خود، فرم اطلاعات مربوطه را تکمیل کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه