کشورهای همسایه چگونه در فضای مجازی احراز هویت می‌کنند
جهان

کشورهای همسایه چگونه در فضای مجازی احراز هویت می‌کنند

امروز (۱ مهر) زمانی است که براساس دستور دادستانی باید در گام اول پلتفرم‌های فعال در حوزه نیازمندی‌های آنلاین خودرو و مسکن، برای احراز هویت کاربرانشان به سامانه امتا متصل شوند.

کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نصر در گزارش خود تاکید کرده که احراز هویت به خودی خود امری مقبول است و در صورت اجرای صحیح به کسب و کار و کاربران اجازه خواهد داد در فضایی امن و شفاف خدمات خود را ارائه کنند. اما این کمیسیون در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده که در خصوص احراز هویت کاربران به کمک امتا از نکاتی بسیار مهم غفلت شده که می‌تواند مخاطرات بسیار سنگین و جبران ناپذیری را برای کسب و کارهای درگیر این موضوع و همچنین استفاده کنندگان از خدمات آنها ایجاد کند. در این گزارش کمسیسون تجارت الکترونیکی سازمان نصر اعلام کرده در شرایط دشوار اقتصادی ایران باید جوانب این موضوع با دقت نظر بیشتری سنجیده شود و با نگاه به تجربه‌های موفق اجرا شده در سطح جهانی، ریسک چنین تصمیماتی برای کسب و کارهای فعال و همچنین کاربران آن‌ها کاهش پیدا کند.

کمیسیون تجارت الکترونیکی نصر در ادامه گزارش خود به بررسی برخی از بزرگترین پلتفرم‌هایی که در کشورهای مختلف مسیر موفقیت احراز هویت کاربرانشان را پشت سر گذاشته‌اند، پرداخته است. پلتفرم‌های مورد بررسی که در ادامه می‌آید بیشتر کسب‌وکارهای آنلاین فعال در خاورمیانه و کشورهای همسایه ایران مانند ارمنستان، پاکستان و امارات متحده  و همچنین کشورهای اروپایی همچون آلمان و انگلستان و پس از آن به کشورهای آمریکای شمالی است.

پلتفرم‌های auto.am و list.am

auto.am و list.am  دو پلفترم فعال در حوزه نیازمندی‌های آنلاین خودرو و مسکن کشور ارمنستان هستند. این دو پلتفرم برای احراز هویت کاربرانشان توانسته‌اند تجربه موفقی را پشت سر بگذارند. هر دوی این سرویس‌ها به منظور احراز هویت کاربران از شماره تلفن کاربر استفاده می‌کنند و نکته حائز اهمیت این که مسیر احراز هویت را به نحوی پیاده سازی کرده‌اند که کوچکترین خللی در تجربه استفاده کاربر از خدمات ارائه شده پیش نیاید.  کاربر تنها در مرحله پایانی ثبت آگهی شماره تلفن خود را وارد می‌کند و از آنجا که اطلاعات هویتی هر سیم‌کارت، مشخص و قابل پیگیری است احراز هویت کاربران به سادگی انجام می‌پذیرد.

پلتفرم pakwheels.com

pakwheels پلتفرم دیگر نیازمندی خودرو در بازار پاکستان است. این پلتفرم موفق نیز  شماره تلفن را ملاک ارزیابی خود در احراز هویت کاربران قرار داده است و همان طور که در تصویر مشخص است، در انتهای فرایند ثبت آگهی شماره تلفن کاربر را درخواست می‌کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه