افزایش ماندگاری نان‌ها با بهبوددهنده‌های طبیعی
ایران

افزایش ماندگاری نان‌ها با بهبوددهنده‌های طبیعی

محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه صنایع غذایی سبوس‌های غلات با کاربرد در کارخانجات تولید نان‌های حجیم و نیمه حجیم و ماکارونی تولید کردند.

سیدهادی رضوی مدیر عامل این شرکت دانش بنیان فعال در صنعت غذایی با بیان اینکه سبوس غلات علاوه بر منابع فیبری، حاوی پروتئین‌های با کیفیت بالای تغذیه‌ای (آلبومین و گلوبولین) و آنتی اکسیدان‌ها هستند، گفت: با توجه به این‌که مصرف سبوس خام غلات برای مصرف انسانی ممنوع است و خطراتی برای سلامتی دارد، طی مطالعاتی توانستیم با تخمیر سبوس غلات، علاوه بر کاهش اسید "فیتیک" این سبوس‌ها، ویژگی‌های کیفی فرآورده‌های نانوایی مانند حجم مخصوص و بافت فرآورده ها را بهبود بخشیم.

او محور فعالیت‌های این شرکت را تولید و فروش محصولات صد در صد طبیعی برای  بهبود کیفیت، طعم و ارزش تغذیه‌ای محصولات آردی دانست و ادامه داد: این محصولات در کارخانجات تولید کننده انواع نان‌های حجیم، نیمه حجیم و مسطح، ماکارونی، محصولات آردی شیرین مانند اشترودل، کیک، کلوچه، بیسکوییت، و نان‌های صنعتی و سنتی کاربرد دارند.

رضوی با بیان اینکه سبوس‌های تولید شده بهبود دهنده طبیعی استفاده می‌شود، خاطر نشان کرد:محصولات ما شامل انواع خمیر ترش‌های لاکتیکی گندم، جو، جوی دوسر و همچنین انواع محصولات سبوس تخمیری و جنین گندم تخمیری می‌شود.

به گفته او، استفاده از این بهبود دهنده‌ها موجب ماندگاری نان‌ها خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه