اعتراض سراسری کارمندان آمازون در آمریکا
جهان

اعتراض سراسری کارمندان آمازون در آمریکا

کارکنان انبارهای شرکت آمازون قصد دارند در اعتراض به کوتاهی مدیران این شرکت در حفاظت از آنها در برابر خطر ویروس کرونا دست به اعتراض سراسری در کل آمریکا بزنند.

این اعتراض سراسری این هفته انجام می‌شود و کارکنان آمازون در حال برنامه ریزی برای اجرای باشکوه و قدرتمندانه آن هستند.

اگر چه جف بزوس مدیر عامل آمازون می‌گوید اقدامات حفاظتی لازم در این شرکت برای جلوگیری از ابتلای کارکنان به بیماری کرونا انجام شده، اما کارکنان این شرکت و به خصوص افرادی که در انبارهای آمازون وظیفه دسته بندی و ارسال بسته‌های پستی این شرکت را بر عهده دارند، می‌گویند این ادعاها دروغ است.

در حال حاضر بیش از ۳۰۰ کارمند و کارگر حدود ۵۰ انبار و شعبه آمازون در نقاط مختلف آمریکا از قصد خود برای اعتراض و همراه کردن دیگر کارکنان این شرکت خبر داده‌اند. اعتراض‌های یادشده به طور رسمی از روز چهارشنبه آغاز شده و تا یکشنبه ادامه می‌یابد.

معترضان می‌گویند تمامی شعب و انبارهای آمازون که در آنها فرد یا افراد مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند، باید فوراً بسته شوند، امکان انجام تست کرونا برای همه کارکنان این شرکت وجود داشته باشد و افرادی که به علت ابتلاء به کرونا خانه نشین می‌شوند باید دو هفته حقوق خود را دریافت کنند. تضمین ارائه خدمات درمانی و بهداشتی از سوی آمازون و عدم انتقام گیری آمازون از کارکنان معترضان از دیگر خواسته‌های این افراد است.

این اولین بار است که کارکنان آمازون به صورت سرتاسری در کل آمریکا به این شرکت اعتراض کرده و سیاست‌های سختگیرانه کاری آن را زیر سوال می‌برند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه