قابلیت جدید اینستاگرام برای ادای احترام به مردگان
فضای مجازی

قابلیت جدید اینستاگرام برای ادای احترام به مردگان

شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال کار روی سرویس جدیدی است که یاد مردگان را زنده نگه می‌دارد.

یکی از اتفاقات طبیعی که در زندگی هر شخصی رخ می‌دهد، مرگ است. این روز‌ها بسیاری از افراد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند و مشخص نیست زمانی که یک فرد از دنیا می‌رود، چه بلایی بر سر صفحه شبکه اجتماعی او می‌آید.

تخمین زده شده است که بیش از ۳۰ میلیون کاربر فیس‌بوک از دنیا رفته‌اند و این شرکت مدت زیادی است که به بستگان یا دوستان نزدیک صاحب پروفایل اجازه داده است که این پروفایل‌ها را به عنوان پروفایل شخصی معرفی کنند که فوت کرده‌اند. فیس‌بوک به کاربران کنترل‌کننده پروفایل مشترکان فوت شده اجازه می‌دهد که پروفایل را مدیریت کنند و به دیگران هم این اجازه را می‌دهد که به شخص از دنیا رفته، ادای احترام کنند.

اکنون، فیس‌بوک در حال کار کردن روی این سرویس است تا بتواند آن را به اینستاگرام منتقل کند. به گفته جین مانچون وونگ که با مهندسی معکوس این قابلیت جدید اینستاگرام را کشف کرده، سرویس جدید اینستاگرام هنوز کامل نیست، اما به نظر می‌رسد در حال توسعه است.

پس از این که این شخص در صفحه خود در اینستاگرام، از قابلیت جدید شبکه اجتماعی اینستاگرام صحبت کرد، اینستاگرام در جواب او، این قابلیت جدید را تأیید کرد و جزئیات بیشتری درباره آن منتشر خواهد کرد. اینستاگرام در این رابطه خاطرنشان کرد: ما در حال ایجاد تغییراتی هستیم تا به افراد کمک کنیم تشخیص دهند که آیا حساب اینستاگرام متعلق به شخصی است که درگذشته است یا خیر.

در این روز‌های شیوع ویروس کرونا که بسیاری از جمعیت جهان به آن مبتلا شده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند، نیاز به چنین قابلیتی در اینستاگرام به شدت حس می‌شود و انتظار می‌رود که قابلیت جدید اینستاگرام به زودی منتشر شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه