70 برنامه فرهنگی اجتماعی در حوزه پسماند اجرا می‌شود
ایران

70 برنامه فرهنگی اجتماعی در حوزه پسماند اجرا می‌شود

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از اجرای برنامه‌های متنوع برای نهادینه‌سازی طرح کاپ در پایتخت خبر داد.

نرگس رجایى گفت: مولفه‌های شهروندی از مفاهیم کلیدی در شناخت و توصیف جایگاه و وضعیت انسان امروزی است که باید به آن از طریق زنجیره‌ای از فعالیت‌های فرهنگی- آموزشی پاسخی مناسب و درخور داده شود.

او با اشاره به اینکه چگونگى این فعالیت‌ها و ساز و کارهایی که می‌تواند بر تحول فرهنگ شهروندی تاثیرگذار باشد افزود: موضوعی است که در سال جاری در صدر اولویت‌های برنامهریزی در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران قرار گرفته است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر وجه تمایز برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی این سازمان در سال جاری نسبت به ادوار گذشته گفت: برنامه و بودجه سال 99 معاونت اجتماعی و فرهنگی سازمان بر اساس رویکرد جدید شهرداری تهران در حوزه مدیریت پسماند یعنی طرح کاپ(کاهش پسماند) و شیوه‌های مدرن و نوآورانه فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی تدوین و تصویب شده است.

او در ادامه تاکید کرد: کارآمدی و بهینه‌سازی برنامه‌های آموزشی و فرهنگی حوزه پسماند متناسب با نیاز امروز شهروندان از سال گذشته با تشکیل پویش فرهنگی و آموزشی «#پس ازاین» کلید خورد که اتفاقا با استقبال چشمگیر شهروندان و اهالی فرهنگ و هنر مواجه شد. بنابراین، مصمم هستیم در سال جدید با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین، علمی و خلاقانه منطبق بر نیاز و اقتضائات جامعه، جهش و تحول قابل توجهی از حیث فرهنگی و آموزش شهروندی در حوزه پسماند ایجاد کنیم.

رجایی همچنین به برگزاری نشست‌های تخصصی درخصوص برنامه‌های سال 99 اشاره کرد و افزود: از جمله فعالیت‌های این سازمان که در سال 98 و در خلال سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در قالب پایگاه‌های آموزشی معرفی طرح کاپ مورد توجه اصحاب هنر قرار گرفت، رونمایی از طرح همیاران کاپ و جلب مشارکت و عضوگیری از میان هنرمندان و سینماگران برجسته بود.

او ادامه داد: با توجه به نتایج مثبت و اثربخش این فعالیت، در سال 99 و در ادامه این حرکت فرهنگی - آموزشی، با تشکیل ستاد و دبیرخانه همیاران کاپ و برگزاری منظم جلسات به صورت هفتگی تمام برنامه‌های سال جاری با حضور متخصصان و صاحب‌نظران فرهنگ و هنر مورد ارزیابی و کنکاش قرار می گیرد و بهترین شیوه‌های اجرای برنامه‌ها متناسب با شرایط اجتماعی امروز حاکم بر شهر تهران انتخاب می شوند.

او با بیان سرفصل برنامه‌های جدید اذعان کرد: 70 برنامه اجتماعی و فرهنگی حول محورهای مطالعات، پژوهش و مستند نگاری، یکپارچه‌سازی و همسوسازی آموزش‌های شهروندی، استفاده از ظرفیت رسانه‌های اجتماعی (مدیاکاپ)، مشارکت راهبردی و عملیاتی با سازمان‌های مردم‌نهاد، اجرای ویژه برنامه‌های مناسبتی، آموزشی و فعالیت‌های میدانی برنامه‌ریزی و طی زمانبندی مقرر انجام خواهد شد.

رجایی در پایان با ابزار امیدواری نسبت به اجرایی شدن تمامی برنامه‌های پیش‌بینی شده گفت: نیاز شهر تهران به انجام فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی به ویژه در حوزه مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست بسیار متنوع و گسترده است و ما نیز در تلاش هستیم تا با تدوین برنامه‌های کاربردی و به‌روز، بخش قابل توجهی از این نیاز را در مسیر صحیح و تخصصی مرتفع سازیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه