میزان نیتروژن دی اکسید در هند هم پایین آمد
جهان

میزان نیتروژن دی اکسید در هند هم پایین آمد

تصاویر ماهواره‌های نظارت بر آلودگی هوا پس از پایین آمدن آلایندگی هوا در اروپا و چین در پی شیوع کروناویروس جدید و قرنطینه، این بار کاهش نیتروژن دی اکسید در آسمان هند را نشان می‌دهد.

اجرای قرنطینه که برای متوقف کردن شیوع کروناویروس جدید ایجاد شده، با بهبود کیفیت هوا و تمیز شدن آن در اروپا و چین همراه بوده است. اکنون تصاویر جدید از ماهواره "Copernicus Sentinel-۵P" از کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی میزان آلودگی هوا در برخی از شهرهای هند با توجه به اجرای قرنطینه در سراسر این کشور حکایت دارد.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

دولت هند از ۲۵ مارس ۲۰۲۰ در تلاش برای کاهش شیوع بیماری کووید-۱۹ جمعیت بیش از ۱.۳ میلیاردی خود را به قرنطینه برده است و تمام مشاغل و فروشگاه‌های غیر ضروری، بازارها و عبادتگاه‌ها تعطیل شده‌اند و فقط خدمات اساسی شامل آب، برق و خدمات بهداشتی فعال باقی مانده‌اند.

نقشه‌های ماهواره‌ای جدید که با استفاده از داده‌های ماهواره «Copernicus Sentinel-۵P» تولید شده‌اند، میزان غلظت نیتروژن دی اکسید را به طور متوسط ​​در هند از ۱ ژانویه تا ۲۴ مارس ۲۰۲۰ و سپس از ۲۵ مارس مصادف با اولین روز اجرای قرنطینه تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۰ نشان می‌دهند و محققان آن را با زمان مشابه در سال گذشته مقایسه کرده‌اند که نتیجه حکایت از کاهش قابل توجه آلودگی هوا در شهرهای عموما آلوده هند دارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه