واتساپ برای بازنشر پیام‌ها محدودیت اعمال کرده است
فضای مجازی

واتساپ برای بازنشر پیام‌ها محدودیت اعمال کرده است

طبق اعلام فیسبوک، این شرکت برای جلوگیری از انتشار شایعات درباره ویروس کرونا در جهان، امکان بازنشر پیام‌ها در واتساپ را کاهش داد.

از چند هفته پیش شرکت فیسبوک در حال محدود سازی انتشار اطلاعات غلط از ویروس کرونا در شبکه‌های اجتماعی خود است و اکنون محدودیت‌های این شرکت به پیام رسان واتساپ رسیده و فیسبوک در حال جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست منتشر شده از ویروس کرونا در این پیام رسان است. طبق اعلام واتساپ، آخرین محدودیت اعمال شده برای جلوگیری از ایجاد شایعات جدید درباره کرونا، به امکان ارسال پیام‌هایی که به تعداد بسیار بالایی بین کاربران جا به جا شده‌اند مربوط می‌شود. طبق اعلام واتساپ، از زمان اعمال این محدودیت تاکنون از بازنشر ۷۰ درصد پیام‌هایی که به تعداد بالایی بین کاربران جا به جا شده بودند جلوگیری شده است.

واتساپ در اوایل شیوع ویروس کرونا اعلام کرده بود که از این پس یک پیام، حداکثر بین پنج نفر امکان جا به جایی خواهد داشت و پس از آن امکان باز نشر آن وجود ندارد. طبق اعلام واتساپ، علت این اعمال محدودیت در باز نشر پیام‌ها، درخواست کاربران این پیام رسان بوده  چرا که تعدادی از کاربران این پیام رسان به فیسبوک اعلام کرده بودند انتشار برخی از شایعات در این پیام رسان باعث نگرانی آن‌ها شده و آن‌ها دچار سردر گمی شده بودند.

علاوه بر این برخی از منابع آگاه اعلام کرده‌اند که واتساپ تا زمانی که ویروس کرونا به طور کامل از بین نرود، محدودیت خود در باز نشر پیام‌ها را لغو نخواهد کرد. دولت هند نیز در این باره به تازگی اعلام کرده است که از زمان اعمال این محدودیت از سوی واتساپ، تا حد بسیار زیادی از انتشار اخبار اشتباه درباره ویروس کرونا در فضای مجازی جلوگیری شده است.

با این حال باید منتظر بود و دید که چه زمانی واتساپ قصد دارد محدودیت اعمال شده روی پیام رسان خود را حذف کند و بازنشر پیام‌ها در این پیام رسان مانند گذشته انجام شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه