ربات‌ها جای سربازان روسی را خواهند گرفت
جهان

ربات‌ها جای سربازان روسی را خواهند گرفت

بنیاد تحقیقات پیشرفته روسیه می‌گوید ربات‌ها به زودی جای سربازان انسان را در میدان‌های جنگ خواهند گرفت.

به گفته مجله «فوربز» و طبق بیانیه اخیر یکی از مدیران اجرایی بنیاد تحقیقات پیشرفته روسیه، ربات‌ها به زودی جایگزین سربازان انسان در میادین جنگ می‌شوند.

«ویتالی داویدوف» معاون بنیاد تحقیقات پیشرفته روسیه گفته است: جنگجویان رباتیک به تدریج جایگزین انسان‌ها خواهند شد که می‌توانند سریع‌تر، دقیق‌تر و گزینشی‌تر از انسان عمل کنند.

روسیه در توسعه ربات‌های جنگی تنها نیست، زیرا ایالات متحده نیز در حال کار روی ارتش رباتیک خود است. در حقیقت، هر دو کشور در حال توسعه ارتش ربات-سربازهای خود هستند.

انتظار می‌رود این ربات‌ها در انتخاب هدف، نسبت به انسان‌ها سریع‌تر و دقیق‌تر عمل کنند. اما آیا واقعاً چنین چیزی ممکن است؟ دقت بیشتر در انتخاب هدف به الگوریتم‌هایی نیاز دارد که هنوز ایجاد نشده‌اند و اعطای تصمیمِ به قتل رساندن از انسان به یک ربات هنوز بسیار مورد بحث است.

«ساموئل بندت» مشاور نظامی گفت: در مرحله کنونی از خودمختاری نظامی، انسان می‌تواند اهداف را تعیین کند. اما هنگامی که سرعت محاسبات و سطح پیچیدگی‌های میدان جنگ چندین برابر زیاد شود، نمی‌دانم اظهارات داویدف تا چه اندازه درست خواهد بود.

«بندت» می‌گوید: وزارت دفاع روسیه می‌گوید ربات‌های جایگزین انسان، سربازان انسان را از خطر نجات می‌دهند. بنابراین به نظر می‌رسد که ساخت یک سیستم پیشرفته بدون سرنشین قادر خواهد بود تا سرانجام اهداف نظامی را از غیرنظامیان متمایز کند و از تلفات غیرضروری اجتناب کند.

زمان، همه چیز را نشان خواهد داد و نحوه عملکرد این ربات‌های جدید را خواهم دید. آیا آنها می‌توانند میدان‌های نبرد را به مکانی امن‌تر برای انسان تبدیل کنند یا اینکه شرایط فعلی را بدتر می‌کنند؟

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه