رشد فروش موبایل های میان رده با شیوع ویروس کرونا
اقتصاد

رشد فروش موبایل های میان رده با شیوع ویروس کرونا

کارشناسان پیش بینی می کنند با توجه به شیوع ویروس کرونا، فروش موبایل های میان رده رشد کند و سهم موبایل های ۵Gنیز از بازار بیشتر شود.

محققان موسسه «کانترپوینت ریسرچ»(Counterpoint Research) گزارش خود را از محمولههای بارگیری شده موبایل در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ منتشر کردهاند.

همانطور که پیش بینی میشد، آمار محموله ها در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته که دلیل آن شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان است. برای نخستین بار از سه ماهه نخست ۲۰۱۴ میلادی، تعداد کل محمولههای موبایل در سه ماهه گذشته ۲۰۲۰ کمتر از ۳۰۰ میلیون دستگاه بود. چین به عنوان بزرگترین بازار موبایل جهان نیز از شیوع ویروس کرونا خسارت زیادی دیده است.

با این وجود برندهایی مانند Realmeو شیائومی به ترتیب شاهد افزایش ۱۵۷ و ۷ درصد رشد در مقایسه سالانه هستند.

در حقیقت شیائومی تنها شرکتی است که خسارت آن به دلیل شیوع ویروس کرونا از بقیه کمتر است. همچنین این تحقیق نشان داد سهم موبایلهای ۵G از بازار از یک درصد در سال گذشته به ۸ درصد در سال جاری رسیده است.

تعداد محمولههای سامسونگ در مقایسه با سال گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته است و با توجه به قرنطینه بودن بازارهای مهم برای دستگاههای گرانقیمت، میزان محموله های آن در آینده بیشتر کاهش یابد.

این درحالی است که تعداد محمولههای هواوی نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد کاهش یافت. همچنین محمولههای اپل نیز نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش یافته است. البته درآمد آیفون در مقایسه سالانه ۷ درصد کاسته شده است.

تحلیلگران این موسسه پیش بینی میکنند موبایلهای میان رده در بحبوحه شیوع ویروس کرونا به محبوبیت و فروش زیادی دست یابند.

از سوی دیگر  پیش بینی میشود تولید کنندگان موبایلهای ۵G زیر ۳۰۰ دلار بسازند. به این ترتیب سهم بازار موبایلهای ۵Gو همچنین میان رده بیش از پیش رشد میکند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه