کنسول Xbox Series X چند میلیون ارزان‌تر از PS5 است
سرگرمی

کنسول Xbox Series X چند میلیون ارزان‌تر از PS5 است

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که Xbox Series X بعد از PS5 و با قیمتی پایین‌تر رونمایی خواهد شد.

ذخیره پول برای Xbox Series X ممکن است به اندازه انتظار چندان سخت نباشد، زیرا حداقل یک تحلیلگر پیش‌بینی می‌کند که با قیمت ارزان‌تر از پلی استیشن ۵ عرضه شود. از آنجا که مایکروسافت در حال حاضر مشخصات Xbox Series X را فاش کرده است و نشان داد که کنسول نسل بعدی به چه شکلی ظاهر خواهد شد، بزرگترین سوالات باقی مانده تاریخ و قیمت آن است.

البته، یک کنسول بدون کتابخانه بازی‌های خود، چیز خاصی به شمار نمی‌رود و اولین مراسم بازی‌های Xbox که توسط مایکروسافت برگزار شد، انتظارات را بالا برد. مایکروسافت پس از این که وعده داده بود، بازی‌های جذاب و با کیفیت بالایی برای کنسول نسل آینده خود رونمایی خواهد کرد، پس از این مراسم چندان نتوانست کسی را به خود جذب کند. در حالی که مایکروسافت مجموعه‌ای از بازی‌ها را از جمله بازی انحصاری ترسناک و روان‌شناختی The Medium برای کنسول خود معرفی کرد، نتوانست نوعی هیجان را که این شرکت امیدوار بود به خود تحریک کند و واکنش بینندگان آن‌قدر منفی بود که مایکروسافت حتی پس از برگزاری مراسم عذرخواهی کرد.

در حالی که مراسم گیم‌پلی Xbox Series X تأثیر بدی روی طرفداران خود گذاشت، حدس زده می‌شود که قیمت عرضه آن بتواند جبران مافات کند. بر اساس نظر یک تحلیلگر صنعت بازی، مایکروسافت می‌تواند سونی را با اختلاف قیمت ۱۰۰ دلاری کنسول خود، کنار بزند و به کنسول برتر تبدیل شود. بر اساس این تحلیل، حدس زده می‌شود که قیمت کنسول PS5 حدود ۵۰۰ دلار باشد که با این وجود قیمت Xbox به ۴۰۰ دلار خواهد رسید.

با این قیمت، مایکروسافت در ابتدا متضرر خواهد شد، ولی این شرکت توانایی پرداخت آن را دارد. بر اساس پیش‌بینی این تحلیلگر، مایکروسافت به احتمال زیاد صبر می‌کند تا سونی قیمت PS5 را اعلام کند تا بتواند با اعلام قیمتی پایین‌تر به کنسول جذاب‌تر تبدیل شود.

بر اساس پیش‌بینی این تحلیلگر صنعت بازی، Xbox Series X در ماه نوامبر عرضه خواهد شد. این پیش‌بینی چندان بزرگ هم نبود چرا که مایکروسافت اعلام کرده بود که کنسول خود را در فصل تعطیلات امسال رونمایی خواهد کرد، اما هنوز هیچ خبر رسمی درباره آن شنیده نشده است. با این حال، مایکروسافت به صورت ماهانه مراسم‌هایی به نام Xbox 20/20 برگزار خواهد کرد تا جزئیات بیشتری از کنسول خود را معرفی کند.

قیمت کنسول‌های نسل بعدی مایکروسافت و سونی هر چه باشد، مشخص است که این یک نسخه معمولی کنسول نخواهد بود. با تأخیر در انتظار بازی و رکود در اقتصاد جهانی، بازی‌کنندگان ممکن است نسبت به زمان معمول انتخاب پلی استیشن ۵ یا Xbox Series X را انتخاب کنند، به این معنی که کنسول ارزان‌تر ممکن است با یک مزیت بزرگ روبرو شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه