برخی از بازی ‌های پلی استیشن 5 از چند ماه تا چند سال در انحصار این کنسول خواهند بود
سرگرمی

برخی از بازی ‌های پلی استیشن 5 از چند ماه تا چند سال در انحصار این کنسول خواهند بود

۱۳ بازی از بازی‌های رونمایی شده برای پلی ‌استیشن ۵، بین چند ماه تا چند سال در انحصار این کنسول خواهند ماند.

سونی چندی پیش بالاخره از ظاهر کنسول‌ نسل نهمی خود یعنی پلی استیشن 5 رونمایی کرد. در کنار این مورد، تعداد زیادی از بازی‌های کوچک و بزرگ نیز برای این کنسول معرفی شدند که بسیاری از آن‌ها انحصاری زمانی این کنسول هستند و طبق آخرین اخبار بازی، قرار نیست به این زودی‌ها برای پلتفرم رقیب یعنی ایکس باکس سری ایکس منتشر شوند. 

طبق اعلام بلاگ رسمی پلی‌استیشن، ۱۳ بازی از بازی‌های رونمایی شده، به صورت محدود در انحصار پلی‌استیشن 5 خواهند بود که از میان آن‌ها می‌توان به Deathloop، Ghostwire: Tokyo و بازی Godfall اشاره کرد. متاسفانه به طور دقیق اعلام نشد که هرکدام از این بازی‌ها تا چه زمان در انحصار PS5 باقی می‌مانند اما به طور کلی در سونی در مورد این موضوع گفته است که بازی‌های رونمایی شده بین چند ماه تا چند سال روی پلتفرم رقیب منتشر نخواهند شد. 

سوال بزرگی که در این مورد می‌توان مطرح کرد این است که بسیاری از این بازی‌ها از جمله سه بازی مذکور، قرار است تا برای پلتفرم پی ‌سی نیز منتشر شوند و حال هنوز شفاف نیست که آیا منظور از انحصاری زمانی، صرفا در دسترس قرار نگرفتن بازی برای کنسول نسل نهمی مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس سری ایکس است یا نسخه پی‌سی این بازی‌ها نیز با تاخیر منتشر خواهند شد.

نتیجه‌گیری منطقی می‌تواند این باشد که چون هنگام رونمایی از این بازی‌ها، نسخه‌ی پی‌سی آن‌ها نیز معرفی شده‌اند. بنابراین این نسخه همزمان با پلی‌استیشن 5 در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت و صرفا نسخه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس با تاخیر مواجه خواهد شد اما در هر صورت به دلیل نبود تاریخ عرضه‌ی دقیق برای این بازی‌ها، نمی‌توان به طور قطعی در مورد آن‌ها نظری داد و باید منتظر اعلام رسمی سازندگان ماند.

به هر حال واضح است که بسیاری از بازی‌هایی که در جریان رویداد معرفی بازی‌های پلی‌استیشن 5 رونمایی شده‌اند، با تاخیر زیادی برای کنسول مایکروسافت منتشر خواهند شد. 

نظر شما در مورد سیاست‌های سونی مبنی بر بستن قرارداد‌های انحصاری زمانی با شرکت‌های شخص ثالث مانند بتسدا چیست؟ آیا از این سیاست استقبال می‌کنید؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه