روسیه فضانوردان را ارزانتر به فضا می برد
تکنولوژی

روسیه فضانوردان را ارزانتر به فضا می برد

رئیس سازمان فضایی روسیه معتقد است عملیات ارسال فضانوردان به فضا با کپسول و موشک سایوز ارزانتر از کپسول اسپیس ایکس است.

دیمیتری راگوزین رئیس سازمان فضایی روسیه(روسکاسموس) معتقد است ارسال فضانوردان به مدار زمین با موشک های روسی ارزانتر از آمریکایی است. زیرا روسیه از موشک های میان برد استفاده می کند.

 راگوزین درمقاله ای که در نشریه «فوربس روسیه» منتشر شده، نوشته است: کپسول های Soyuz-MS به وسیله موشک های سایوز۲.۱a به فضا پرتاب می شوند. این یک موشک میان برد است به همین دلیل هزینه پرتاب فضانوردان در روسیه بسیار کمتر از آمریکا است.

 مدیر سازمان فضایی روسیه اشاره کرده که هرچند آمریکایی ها ادعا می کنند هزینه ۵۵ میلیارد دلاری رزرو یک صندلی در کپسول کرودراگون اسپیس ایکس بسیار کمتر از بهای ۹۰ میلیونی در کپسول سایوز روسیه است، اما آنها هزینه سرویس های پرتاب و عملیات را ( که با توجه به بازار تعیین شده) را اشتباه تعبیر کرده اند.

او در این مقاله نوشته است: در این خصوص معتقدم بدون توجه به ادعاهای رقبا، عملیات ارسال فضانورد به فضا با کپسول سایوز و موشک سایوز۲.۱a همچنان بی رقیب است.

این درحالی است که در ۳۰ ماه می ۲۰۲۰، کپسول کرو دراگون متعلق به شرکت اسپیس ایکس ۲ فضانورد را به ایستگاه فضایی بین المللی برد. این نخستین عملیات ارسال فضانوردان به فضا از خاک آمریکا پس از ۱۰ سال بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه