بسته توانبخشی شناختی در حوزه سالمندی تدوین می شود
تکنولوژی

بسته توانبخشی شناختی در حوزه سالمندی تدوین می شود

بسته توانبخشی شناختی درحوزه سالمندی با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی و وزارت بهداشت تهیه و تدوین می شود.

به منظور ارتقاء و توانبخشی کارکردهای شناختی سالمندان، با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و بهزیستی، «بسته توانبخشی شناختی درحوزه سالمندی» درسال جاری تهیه، تدوین و بصورت مجازی عملیاتی می‌شود.

در نشست مشترکی با حضور مدیران ارشد ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی، رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، مسئولان امور بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی و تهران، نمایندگان معاونت درمان و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و نیز اعضای کارگروه ارتقاء و توانبخشی کارکردهای شناختی ستاد توسعه علوم شناختی، مقرر شد بسته توانبخشی شناختی در حوزه سالمندی در سال جاری تهیه و بطور مجازی به اجرا گذاشته شود.

دکتر مجید نیلی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی در این نشست در سخنانی یکی از رسالت‌های اصلی این ستاد را ارتقای سرمایه شناختی جامعه یاد کرد و گفت: با توجه به اهمیت کارکردهای شناختی در میانسالان و سالمندان در جامعه، با حمایت این ستاد کارگروه تخصصی ارتقاء و توانبخشی کارکردهای شناختی از سال گذشته  فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: فعالیت‌های این کارگروه درحوزۀ میانسالی و سالمندی تعریف شده‌ و محورهای شناختی توجه، حافظه، استدلال و سرعت پردازش محورهای اصلی مورد مطالعه در کارگروه می‌باشند که این عوامل نقش حائز اهمیتی در سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد دارند.

دکتر محمد تقی جغتایی مشاور عالی ستاد در امور آموزش نیز با اشاره به اینکه جمعیت سالمندی در اکثر کشورها و از جمله ایران درحال افزایش است، تصریح کرد: امروزه این مسئله به عنوان یک عامل و فاکتور تأثیرگذار بر نظام اجتماعی و اقتصادی جوامع مطرح است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه