شراکت بنز و بی‌ام‌و پایان یافت
شرکت‌ها

شراکت بنز و بی‌ام‌و پایان یافت

شرکت‌های بنز و بی‌ام‌و اعلام کردند قرارداد آن‌ها برای ساخت خودروهای هوشمند دیگر اجرایی و قابل پردازش نیست.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، شرکت‌های بی‌ام‌و و مرسدس بنز تصمیم گرفتند پس از حدود یک سال شراکت خود را قطع کنند. گفتنی است این قرارداد برای ساخت اتومبیل‌های خودران بسته شده بود که بر طبق گزارش‌های جدید با موافقت دو جانبه لغو گردیده است.
 
اطلاعات تکمیلی از اقدامات جدید شرکت مرسدس بنز و بی‌ام‌و

طبق بیانیه رسمی منتشر شده از سوی دو ابرقدرت دنیای اتومبیل‌سازی، تصمیم صورت گرفته کاملاً دو طرفه و توافقی بوده و آن‌ها ممکن است در آینده شراکت خود را از سر بگیرند. گفته می‌شود علت پیدایش چنین تصمیمی از چند عامل سرچشمه می‌گیرد.
 
در بیانیه رسمی که از سوی شرکت‌های مذکور منتشر شد، این دو مجموعه اتومبیل‌سازی اظهار داشتند که ساخت خودروی بدون سرنشین و هوشمند از آن چیزی که فکرش را می‌کردند دشوارتر و همچنین پرهزینه‌تر است.

همچنین بستن قرارداد مورد نظر باعث شده تا دو شرکت در تهیه مواد اولیه و قطعات با مشکلاتی متفاوت مواجه شوند. می‌توان گفت شرکت‌های BMW و Mercedes Benz کمی بلندپروازانه عمل کردند. زمانی که آن‌ها قرارداد خود را به صورت رسمی با مخاطبین در میان گذاشتند، اعلام کردند که هدف اصلی این مشارکت ساخت اتومبیل‌های خودران سطح چهار است که می‌توانند در جاده‌ها به راحتی رانندگی کنند و به صورت خودکار در محل لازم پارک کنند.
 
این اهداف قرار بود تا سال ۲۰۲۴ عملی شود که حالا با لغو قرارداد مواجه شده است. مدیرعامل شرکت فورد به دنبال این مسائل اعلام کرد دو شرکت مذکور اهداف خود را دست کم گرفتند و مرز زمانی کوتاهی را برای خود در نظر گرفتند. گفتنی است سال ۲۰۱۹ شرکت اوبر نیز اعلام کرد که سعی دارد چنین هدفی را پیاده‌سازی کند.

این در حالی است که تحقیقات جدید نشان می‌دهد مردم آن‌قدر که به نظر می‌آید مشتاق به دیدن گسترش فناوری اتومبیل‌های هوشمند نیستند و ترجیح می‌دهند خود کنترل اتومبیل‌ها را در دست داشته باشند. با وجود لغو قرارداد تولید خودرو‌های هوشمند، شرکت بنز و بی‌ام‌و همچنان دیگر شراکت‌های خود را حفظ کرده و در حال توسعه آن‌ها هستند.
 

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه