پژوهشگاه فضایی ایران موافقت قطعی شورای گسترش را دریافت کرد
ایران

پژوهشگاه فضایی ایران موافقت قطعی شورای گسترش را دریافت کرد

پژوهشگاه فضایی ایران از شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، موافقت قطعی گرفت.

حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه مورخ ۲۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۹، با درخواست تبدیل وضعیت پژوهشگاه فضایی ایران از اصولی به قطعی موافقت کرد.

وی ادامه داد: این موضوع، طی نامه‌ای از سوی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و رئیس کمیسیون پژوهش و فناوری شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در ۳۱ خرداد سال‌جاری به پژوهشگاه فضایی ایران ابلاغ شده است.

صمیمی توضیح داد: این مجوز با عنایت به رعایت قوانین مربوط در جهت اخذ موافقت قطعی برای مراکز پژوهشی و مدارک و مستندات ارائه شده از فعالیت‌های پژوهشگاه فضایی ایران در خصوص دستاوردهای حاصله در این سال‌ها در عرصه علم و فناوری‌های فضایی کشور صادر شده است.

وی یادآور شد: پژوهشگاه فضایی ایران در طول ۸ سال فعالیت خود، از اسفند سال ۹۰ که از شورای گسترش وزارت علوم مجوز تاسیس گرفته تاکنون، فعالیت‌های گسترده‌ای در عرصه فضایی کشور داشته که از جمله آنها طراحی و ساخت سامانه‌های ماهواره‌ای مانند ناهید ۱ و ۲، پارس۱ و بلوک انتقال مداری، بالن‌های استراتسفری، خدمات فضاپایه با استفاده از سنجش از دور و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه سامانه‌های فضایی بوده است.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در خصوص ایجاد بستر مناسب و امور زیرساختی برای فعالیت‌های فضایی به ایجاد مرکز آزمون، تجمیع و یک‌پارچه‌سازی این پژوهشگاه اشاره کرد که این مرکز با برخورداری از آزمایشگاه‌ها و اتاق تمیز و امکان تجمیع، به عنوان یک زیرساخت آزمایشگاهی ملی در حوزه فضا است که خدمات ارزشمندی را در جهت توسعه سامانه‌های فضایی به تمامی مراکز دانشگاهی، پژوهشی و صنعتی فعال در عرصه فضایی ارائه می‌کند.

صمیمی به ساختار تشکیلاتی و منابع انسانی پژوهشگاه فضایی ایران اشاره کرد و گفت: این پژوهشگاه دارای دو پژوهشکده در تهران و سه پژوهشکده در شهرهای شیراز، اصفهان و تبریز و یک مرکز تحقیقاتی است که با برخورداری از نیروهای متخصص و زبده خود که اکثرا از جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های رده اول کشور هستند، به انجام ماموریت‌های خود در عرصه فضایی کشور می‌پردازند و تاکنون نیز دستاوردهای ارزشمندی را تقدیم ملت ایران کرده اند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه