تهیه نقشه گرمایی مردم برزیل برای مقابله با کرونا
تکنولوژی

تهیه نقشه گرمایی مردم برزیل برای مقابله با کرونا

رئیس جمهور برزیل از اقدامات سختگیرانه کنترلی و نظارتی فناورانه برای جلوگیری از شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا در این کشور خبر داده است.

ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل از برنامه‌های جدید این کشور برای کنترل شهروندان و شناسایی سریع افراد مبتلا به ویروس کرونا خبر داده است.

اجرای این تصمیمات زیر نظر ماکروس پونتس وزیر علوم، فناوری، خلاقیت و ارتباطات برزیل صورت می‌گیرد. بر همین اساس دولت فدرال برزیل یک سیستم مخابراتی کلود را ابداع می‌کند که اطلاعات مربوط به رفت و آمدهای همه شهروندان به طور آنی در آن ذخیره می‌شود.

از این طریق نقشه‌ای جامع از موقعیت جغرافیایی تمامی مردم در نقاط مختلف برزیل تهیه و تحرکات اشخاص رصد می‌شود. با افزوده شدن اطلاعات مربوط به افراد مبتلا به کرونا و کنترل دمای بدن مردم با تب سنج یک نقشه جامع و مفصل حرارتی از دمای بدن کل مردم برزیل در دسترس خواهد بود.

انتظار می‌رود تکمیل این نقشه و فعال شدن آن برای استفاده پزشکان، متخصصان و سیاستمداران تا قبل از پایان ماه آوریل ممکن شود. در این میان نگرانی‌هایی در مورد به خطر افتادن امنیت و حریم شخصی مردم و سوءاستفاده از این اطلاعات در آینده توسط نهادهای اطلاعاتی، هکرها و جنایتکاران آنلاین وجود دارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه